۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۱
کد خبر: 83126736
T T
۰ نفر
جهادگران سلامت داوطلبانه خدمات رايگان ارائه مي كنند

زنجان - ايرنا - مسئول هماهنگي و اعزام گروه‌‎هاي جهادگران سلامت دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زنجان گفت: جهادگران سلامت با سفر به نقاط محروم استان، داوطلبانه خدمات رايگان ارائه مي كنند كه اين مهم در راستاي تحقق عدالت اجتماعي است.

دكتر مصطفي محمدي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ششمين اكيپ جهادگران سلامت دانشگاه علوم پزشكي زنجان متشكل از 40 نفر كادر درماني شامل پزشك و دندانپزشك عمومي و 20 نفر پزشك متخصص و فوق تخصص به همراه تجهيزات پزشكي 15 آذر امسال در سه نقطه شهرستان طارم مستقر شدند.
وي اظهار داشت: در اين اكيپ بزرگ داوطلبانه ،خيرين فرهيخته و مردمي جامعه پزشكي، دندانپزشكي و پرستاري ،مامايي ، روانشناسي، تغذيه ،سلامت و همچنين دانشجويان سال آخر رشته‌هاي پزشكي و دندانپزشكي در سه محل از پيش تعيين شده شامل بيمارستان شهداي طارم ، كلينيك ويژه و مركز جامع سلامت در شهر آب‌بر مستقر شده اند.
اين مسئول ادامه داد: تا كنون با توجه به حجم بالاي مراجعه كنندگان به يكهزار و 600 نفر از مردم طارم خدمات ارائه شده و 500 نفر ديگر نيز در نوبت انتظار هستند.
وي بيان كرد: بر اين اساس و با توجه به شمار بالاي مراجعه كنندگان يك اكيپ ديگري متشكل از دندانپزشك، چشم پزشك، و اپتومتريست،راديو لوژي و سونوگرافي به منطقه اعزام مي شود.
محمدي افزود: در زمان حاضر 200 نفر در رشته دندانپزشكي،200 نفر در چشم پزشكي و 100 نفر ديگر نيز در راديولوژي و سونوگرافي ثبت نام كرده اند كه خدمات لازم ارائه خواهد شد.
وي اظهار داشت: طبق برنامه اي از پيش تعيين شده خدمات پزشكي،دندانپزشكي و روانشناسي و مشاوره حتي تغذيه به صورت رايگان به بيماران نيازمند و شهروندان اين شهرستان ارائه مي شود.
مسئول هماهنگي و اعزام گروه‌‎هاي جهادگران سلامت دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان ادامه داد: به رغم حضور موثر پزشكان و دندانپزشكان و ساير رشته‌هاي مرتبط با توجه به نياز مردمي و مراجعات بسيار بالا امكان ارائه خدمت به آنها در يك روز امكان‌پذير نشد.
وي اضافه كرد: لذا از مراجعه كنندگان در محل ثبت نام شد تا براساس نوع بيماري و نياز به آنها خدمت لازم ارائه شود و در اين خصوص هماهنگي‌هاي لازم انجام گرفت تا در طول هفته جاري پزشك و دندانپزشك در اين شهرستان حضور پيدا كنند و افراد ثبت نام كننده را تحت معاينه و ويزيت و درمان قرار دهند.
محمدي پيش از اين نيز هدف از اجراي اين برنامه را ايجاد اعتماد بين مردم و فعالان حوزه سلامت، توجه جدي جامعه پزشكي و فعالان حوزه سلامت نسبت به ارائه خدمات ويژه به بيماران در مناطق محرم عنوان كرده بود.
به گزارش ايرنا، گروههاي جهاد سلامت اين استان براي ارائه خدمات داوطلبانه و رايگان در سه بازه زماني به ماهنشان، خدابنده، ايجرود و درنهايت به طارم سفر كرده اند.
9646/8068