۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۳
کد خبر: 83127281
T T
۰ نفر
كودك پيشوايي در اثر سقوط در استخر كشاورزي جان باخت

تهران – ايرنا – مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري پيشوا گفت: يك كودك هفت ساله بر اثر سقوط در استخر آب كشاورزي جان خود را از دست داد.

مجيد اصغري روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهارداشت: عوامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري با اطلاع از وقوع يك مورد غرق شدگي در روستاي عسگر آباد از توابع بخش مركزي پيشوا ، با تجهيز عوامل غواص سريعا به محل حادثه اعزام شدند.
وي افزود: به منظور سرعت بخشيدن به عمليات نجات، عوامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري ورامين نيز به محل اين حادثه اعزام شدند.
اصغري اظهار كرد: در اين حادثه يك كودك تبعه افغانستان به دليل بي احتياطي پدر و مادر ، به داخل استخر آب دو منظوره كشاورزي سقوط كرده بود كه با وجود تلاش غواصان، جان خود را از دست داد.
وي گفت : استخرهاي دو منظوره كشاورزي عمدتا با لايه اي از پلاستيك پوشيده شده و كناره هاي آن از شيب زياد برخوردار است ضمن آن كه راكد بودن آب موجب مي شود تا جلبك ها در كناره هاي استخر رشد كنند كه اين عوامل امكان خروج افراد سقوط كرده به استخر را غير ممكن كند.
مديرعامل آتش نشاني پيشوا تأكيد كرد: غواصاني كه براي نجات افراد غرق شده در اين استخرها وارد عمليات مي شوند ، با وصل كردن طناب پشتيباني مي شوند چرا كه حتي افراد مسلط به شنا نيز نمي توانند از اين سازه ها خارج شوند.
وي گفت : به منظور پيشگيري از وقوع حادثه سقوط در استخرهاي كشاورزي ، لازم است تا اطراف اين سازه ها محصور شود.
ده ها استخر دو منظوره با هدف تأمين آب زراعي در مناطق مختلف شهرستان پيشوا احداث شده كه از اين سازه ها علاوه بر تأمين آب كشاورزي، به منظور پرورش ماهي نيز استفاده مي شود.
پيشوا با 80 هزار نفر جمعيت در 45 كيلومتري جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348