۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹
کد خبر: 83127988
T T
۰ نفر
شركت هاي دانش بنيان به صنعت هوايي ورود كرده اند

تهران- ايرنا- رئيس سازمان هواپيمايي كشوري گفت: در سال هاي اخير شركت‌هاي دانش‌ بنيان سرمايه‌گذاري هاي خوبي در صنعت هوايي انجام داده اند و بايد همكاري ها و فعاليت هاي خود را در اين حوزه گسترش دهند.

«علي عابدزاده» روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از صنعت هوايي به عنوان يكي از عوامل توسعه كشورها نام برد و اظهار داشت: مقابله با تحريم هاي ظالمانه آمريكا، حمايت از فعاليت شركت هاي دانش بنيان و ايجاد همكاري بيشتر با كشورهاي مختلف جهان در حوزه هوايي از اولويت هاي اين سازمان است.
وي افزود: در اين دوره از تحريم ها، آمريكايي ها به دنبال ايجاد محدوديت هاي بيشتري بر صنعت هوانوردي ايران هستند اما با توجه به كنوانسيون هاي بين المللي و پيمان شيكاگو و ارتباط با ساير كشورها اجازه نخواهيم داد اين كشور به اهداف خود برسد.
معاون وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: صنعت حمل و نقل هوايي در جهان به دنبال ايجاد ارتباط بين ملت‌هاست تا با صلح و دوستي در اين عرصه با يكديگر همكاري كنند اما دولتمردان امريكايي با اعمال تحريم هاي ناجوانمردانه نمي خواهند اين اتفاق رخ دهد.
وي با بيان اينكه مناطق مختلف ايران همواره در مسير سرمايه گذاري ها و پيشرفت اقتصادي قرار دارد، تاكيد كرد: تسهيل صنعت حمل و نقل هوايي عامل مهمي در توسعه و پيشرفت اين مناطق است زيرا تنها راه تسريع در پيشرفت هاي اقتصادي استفاده از حمل و نقل هوايي است.
معاون وزير راه و شهرسازي اظهارداشت: صنعت حمل و نقل هوايي يك صنعت پيشرو در جهان است و چون حمل و نقل هوايي در توسعه كشورهاي جهان نقش مهمي دارد، آمريكايي ها حدود 40 سال است كه ايران را تحريم كرده اند.
عابدزاده با اشاره به برگزاري نهمين نمايشگاه بين المللي هوايي در كيش اظهار داشت: حضور شركت هاي دانش بنيان ايراني در اين نمايشگاه نسبت به سال هاي گذشته بسيار قابل توجه است و اين نشان مي دهد كه بايد از ظرفيت هاي اين شركت ها در صنعت هوانوردي ايران استفاده شود.
معاون وزير راه و شهرسازي بيان كرد: امروز برخي از پرنده ها بدون انجام مهندسي معكوس به وسيله متخصصان ايراني طراحي و ساخته مي شوند كه نشان مي دهد كه متخصصان ايراني از توانمنديهاي بالايي برخوردار هستند.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري افزود: حمل و نقل هوايي صنعت ويژه اي است لذا براي توسعه اين صنعت بايد حمايت هاي جدي داشته باشيم و سازمان هواپيمايي كشوري با حمايت همه جانبه اجازه نخواهد داد ايران در اين حوزه از دنيا عقب بماند.
به گزارش ايرنا، تحريم صنعت هوايي ايران در دي ماه سال 94 و اجراي برجام برداشته شد اما با خروج آمريكا از اين توافق بين المللي در ارديبهشت ماه امسال، بار ديگر مشمول تحريم ها شد؛ با اعمال اين تحريم ها، سه شركت بزرگ هواپيمايي شامل بوئينگ، ايرباس و اي تي آر ايتاليا نتوانستند به تمامي تعهدات خود براي فروش هواپيما به ايران عمل كنند.
ايران پس از برجام در مجموع براي خريد 200 فروند هواپيما از اين سه شركت (100 هواپيماي ايرباس، 80 بوئينگ و 20 هواپيماي اي تي آر) قرارداد امضا كرده بود كه توانست سه هواپيماي ايرباس و 13 هواپيماي اي تي آر از اين شركت ها تحويل بگيرد.
اقتصام**1108*2025