۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۰
کد خبر: 83128096
T T
۰ نفر

كتابخانه شهید علمی نقده به بهره برداری رسید

۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۰
کد خبر: 83128096
كتابخانه شهید علمی نقده به بهره برداری رسید

ارومیه- ایرنا- مدیر كتابخانه های عمومی نقده گفت: كتابخانه شهید علی علمی نقده در زمینی به مساحت یكهزار مترمربع به بهره برداری رسید.

علیرضا بیرامی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 17 هزار جلد كتاب در این كتابخانه وجود دارد كه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می گیرد.
وی ادامه داد: فلسفه و روانشناسی، ادیان، علوم اجتماعی، زبان، علوم خاص، علوم محض، هنرو سرگرمی، ادبیات، تاریخ و جغرافیا از جمله عناوین و موضوعات كتاب های موجود در كتابخانه علمی نقده است.
وی بیان كرد: كتابخانه علمی نقده دارای 2 قرائت خانه مجزا برای آقایان و خانم ها بوده و ظرفیت بیش از یكصد نفر در هر بخش را دارد.
مدیر كتابخانه های عمومی نقده اضافه كرد: كتابخانه های پیامبر اعظم (ص)، مجتمع فرهنگی و هنری در شهر نقده و كتابخانه ولایت در بخش محمدیار در حال فعالیت است و با بهره برداری از كتابخانه علمی تعداد كتابخانه های این شهرستان به چهار مورد افزایش یافت.
بیرامی با اشاره به اینكه توسعه كتابخانه ها فرصت مناسبی برای نهادینه كردن فرهنگ كتابخوانی در جامعه است، بیان كرد: خانواده ها می توانند فرزندان خود را به مطالعه مفید ترغیب كنند و این نهاد نیز بیش از دهها برنامه فرهنگی را در راستای نهادیه كردن فرهنك كتابخوانی در جامعه اجرا می كند.
وی گفت: كتابخانه شهید علی علمی در خیابان فرهنگسرای شهرستان نقده قرار دارد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به این كتابخانه از منابع موجود در آن بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا 67 كتابخانه عمومی و 40 كتابخانه مشاركتی در آذربایجان غربی وجود دارد و یك میلیون و 530 هزار جلد كتاب در كتابخانه های عمومی نگهداری می شود.
نهاد كتابخانه های عمومی آذربایجان غربی از طریق ارائه منابعی چون كتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از كتابخانه های مشاركتی حمایت می كنند.
شهرستان 125 هزار نفری نقده یكی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و در فاصله حدود 80 كیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده است.
9918/7129