۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۶
کد خبر: 83128387
T T
۰ نفر
1600 ميليارد ريال مطالبه بانك ها در آذربايجان غربي وصول شد

اروميه- ايرنا- مديركل ثبت اسناد و املاك آذربايجان غربي گفت: يكهزار و 600 ميليارد ريال كه بخشي از مطالبه بانك ها در استان است، در راستاي وصول معوقات و دفاع از حقوق بيت المال از ابتداي سال جاري تاكنون توسط دواير اجرايي ثبت، وصول شده است.

امير جوان كيا روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 970 ميليارد ريال بود كه رشد بيش از 600 ميليارد ريالي مطالبات نشان از تلاش شبانه روزي كاركنان اين بخش است.
وي ادامه داد: در اين مدت سه هزار و 700 پرونده بانكي از جمله چك بلامحل و برگشتي براي رسيدگي به اين اداره كل ارجاع شده است.
وي اضافه كرد: اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 2 هزار و 839 فقره بود.
مديركل ثبت اسناد و املاك آذربايجان غربي بيان كرد: وصول مطالبات معوقه دفاع از حقوق بيت المال است كه توسط سازمان ثبت اسناد و املاك به صورت جدي پيگيري و انجام مي شود.
جوان كيا با اشاره به رشد چشمگير پرونده مطالبه مهريه در آذربايجان غربي بيان كرد: در مدت مشابه سال گذشته 2 هزار و 320 پرونده از اين نوع در اين استان ثبت شده بود در حالي كه اين رقم از ابتداي سال جاري تاكنون، چهار هزار و 328 فقره است.
به گزارش ايرنا 223 دفتر اسناد رسمي و 166 دفتر ازدواج و 71 دفتر طلاق در آذربايجان غربي فعاليت دارد و به واسطه احراز هويت ديجيتال و الكترونيكي شدن انواع خدمات، جلوي هرگونه سوء استفاده و دست كاري در اسناد گرفته شده و جعل و دخل و تصرف در اسناد نيز به صفر رسيده است.
9918/2093