۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۷
کد خبر: 83132610
T T
۰ نفر
زنان با رعايت موازين شرعي وارد صحنه هاي اجتماعي شوند

شهرري- ايرنا- نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نيمي از جمعيت كشور را زنان تشكيل مي دهند، گفت كه اين قشر بايد با رعايت موازين شرعي در عرصه هاي اقتصادي و اجتماعي نقش آفريني كند.

به گزارش ايرنا، فريده اولاد قباد عصر چهارشنبه در آئين تجليل از زنان كارآفرين در فرهنگسراي ولاء شهرري اظهار داشت: هم اكنون نقش زنان در حوزه كارآفريني جامعه كمتر از 10 درصد است و بايد اين شرايط بهبود يابد.
وي با بيان اينكه حمايت از زنان كارآفرين و مشاغل خانگي در مجلس مورد توجه قرار دارد، تصريح كرد: بهره مندي از توانايي و ظرفيت زنان كارآفرين در اقتصاد، رشد و توسعه پايدار كشور يك ضرورت به شمار مي رود.
رئيس فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه نبايد نقش زنان در اقتصاد كشور كمرنگ باشد، عنوان كرد: زنان در طول دوران انقلاب اسلامي با نقش آفريني در عرصه هاي مختلف، توانمندي ها و پتانسيل هاي خود را نشان دادند.
وي به تحصيل دانش آموزان دختر و اهميت آن اشاره كرد و افزود: شناسايي و معرفي دانش آموزان بازمانده از تحصيل به ويژه دختران در سطح شهرستان ها يك امري مهم است و مجلس اين گونه موارد را به قيد فوريت در كميسيون آموزش بررسي مي كند.
اولاد قباد اضافه كرد: آموزش حقوق شهروندي به دانش آموزان در راستاي نهادينه كردن فرهنگ اسلامي - ديني و جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي نقش مهم و موثري دارد.
وي به ميزان اعتبارات تخصيص ‌يافته به اجراي طرح بيمه زنان خانه ‌دار اشاره كرد و افزود: 250 ميليارد تومان بودجه براي اجراي طرح بيمه زنان خانه ‌دار تخصيص يافته كه تلاش مي شود تا اين رقم افزايش يابد.
رئيس فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: تامين اجتماعي و ارتقاي آگاهي سلامت زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته تا از اين زنان حمايت هاي همه جانبه شود.
وي بانوان شهيده را نمادي از زنان ايثارگر ناميد و گفت: حدود 6 هزار زن شهيده انقلابي وجود دارد كه متاسفانه هيچ يك از خيابان ها و كوچه ها به نام اين زنان نامگذاري نشده است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: نام زنان شهيده فقط مختص به كتاب ها نيست، چرا كه اين روش موجب ناشناخته ماندن زنان جانباز و شهيده در بين نسل جوان و نوجوان مي شود.
اولاد قباد يكي از رسالت هاي خطير زنان را نقش مادر بودن و همسرداري عنوان كرد و گفت: بيش از 90 درصد زنان شاغل در يك نظرسنجي اعلام كرده اند كه شغل آنها تاثير منفي بر روي همسرداري و مادر بودن بانوان نداشته است.
رئيس فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي افزود: نبايد اجازه داد تا فرهنگ ديگر كشورها بر ما غالب شود و ما بايد فرهنگ اصيل ايراني - اسلامي را حفظ كنيم و در اين ميان نقش بانوان بسيار پر اهميت است.
وي به نقش حجاب در سرنوشت زنان اشاره كرد و گفت: زنان جامعه بايد با الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) و حضرت زينب (س) موضوع حجاب را جدي گرفته و اهميت آن را به فرزندانشان آموزش دهند.
به گزارش ايرنا، آئين تجليل از زنان كارآفرين شهرستان ري عصر امروز چهارشنبه با حضور هدايت الله جمالي پور فرماندار ويژه شهرستان ري، فريده اولاد قباد نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي، سكينه اشرفي معاون برنامه ريزي و توسعه شهري شهرداري تهران و جمعي از زنان كارآفرين در فرهنگسراي ولاء شهرري برگزار و در پايان از هشت زن كارآفرين برتر اين شهرستان تجليل شد.
1970/6003