۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۲
کد خبر: 83132616
T T
۰ نفر

كارگر بازداشتی شركت نیشكر هفت تپه آزاد شد

۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۲
کد خبر: 83132616
كارگر بازداشتی شركت نیشكر هفت تپه آزاد شد

دزفول - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش گفت: اسماعیل بخشی كارگر شركت كشت و صنعت نیشكر هفت تپه كه چندی پیش بازداشت شده بود با قرار وثیقه آزاد شد.

مصطفی نظری شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اكنون هیچ كارگری از این مجتمع نیشكری بازداشت نیست اما پرونده تعدادی از متهمان در مرحله تحقیقات و رسیدگی است.
وی با بیان اینكه دستگاه قضایی مدافع حقوق كارگران است، گفت: كارگران شركت نیشكر هفت تپه مطالبات خود را از مسیر قانونی دنبال كنند.
نظری با تاكید بر اینكه كارگران باید مواظب شیطنت رسانه های بیگانه و جریانات ضد انقلاب باشند، افزود: متاسفانه رسانه های خارجی از هر فرصتی به ویژه احساسات و مطالبات كارگران برای دستیابی به اهداف پلید خود سو استفاده می كنند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش گفت: دستگاه قضایی نظارت جدی بر وضعیت شركت كشت و صنعت نیشكر هفت تپه دارد.
به گزارش ایرنا 18 نفر از كارگران نیشكر هفت تپه در اعتراضات اخیر دستگیر شده بودند كه در چندین مرحله آزاد شدند.
كارگران شركت كشت و صنعت نیشكر هفت تپه در اعتراض به پرداخت نشدن چهار ماه حقوق، حق بیمه و طبقه بندی مشاغل و نیز برای مطالبه بازگشت كارخانه به بخش دولتی به مدت 27 روز دست از كار كشیده بودند كه از 11 آذر جاری با دریافت 2 ماه حقوق معوقه و وعده تحقق مطالباتشان سركار بازگشتند.
امروز چهارشنبه سومین حقوق معوقه كارگران پرداخت شد و با این حساب كارگران همچنان یك ماه حقوق معوقه دارند.
حدود پنج هزار نفر از طریق فعالیت در شركت كشت و صنعت نیشكر هفت تپه در شمال استان خوزستان امرار معاش می كنند.
كشت و صنعت نیشكر هفت تپه قدیمی ترین كارخانه تولید شكر از نیشكر در كشور است كه نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
این شركت با 24 هزار هكتار وسعت اراضی و كارخانه در 15 كیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.
شركت نیشكر هفت تپه یكی از بزرگترین كارخانه های استان خوزستان و كشور است كه نقش مهمی در تولید، اشتغال و كشاورزی منطقه دارد.
7280/3022/ 6037
۰ نفر