۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83133348
T T
۰ نفر
معاون قوه قضاييه: شالوده فرهنگ غرب گذشت نكردن است

بجنورد- ايرنا- معاون فرهنگي قوه قضائيه گفت: شالوده فرهنگ وارداتي غرب در بحث «صبر» براي كشور ما گذشت نكردن اشخاص در مسائل حقوقي و انساني است كه موجب از بين رفتن محبت و معرفت مي شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام هادي صادقي روز پنجشنبه در همايش استاني صبر در بجنورد با تاكيد بر اينكه بايد همه آحاد جامعه خود را در ستاد صبر سهيم بدانند، اظهار داشت: بايد با مشاركت همه، پويش مردمي در اين حوزه ايجاد كرد.
وي فرهنگ سازي تحمل صبر را در اولويت اقدامات اين ستاد دانست و گفت: جامعه پر اختلاف ضعيف است در حالي كه بناي صلح بر اساس اعتماد عمومي است.
حجت الاسلام صادقي اظهار داشت: صبر سابقه طولاني در فرهنگ ديني و اسلامي و ايراني ما دارد زيرا كه فرهنگ غرب بر اساس كشمكش است كه با فرهنگ ما در هم آميخته شده است.
معاون فرهنگي قوه قضاييه با بيان اينكه اصل انسانيت بر اساس صبر است، گفت: جوانان ما بايد بدانند اگر اين فرهنگ را در زندگي خود پياده كنند و بردباري داشته باشند نشانه كوچك و ضعيف شمردن آنها نيست بلكه در نزد عقلا بزرگ شمرده مي شوند.
وي افزود: فلسفه غرب، صبر و شكيبايي را اخلاق ضعفا مي داند و تنها منطق آنان خوي استبدادي است.
حجت الاسلام صادقي ترويج مهرورزي را در بين آحاد جامعه مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: در فرهنگ اسلامي ما عقل مبناي عملي قرار مي گيرد كه بر پايه مهار و تسلط افراد بر خود است.
به گزارش ايرنا در پايان اين همايش شماري از افرادي كه در حوزه صلح و سازش و گذشت اقداماتي انجام داده بودند به همراه نفرات برگزيده مسابقات قرآن كريم قوه قضائيه و دستگاه هاي تابعه تجليل شدند.
ط/ 6042
۰ نفر