رضوان حكیم زاده روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از مدیران برتر طرح تدبیر مدارس ابتدایی در مشهد افزود: قصد داریم در این مقطع به جای رونویسی صرف، مهارت نوشتن افكار، مشاهدات و احساسات را در دانش آموز تقویت كنیم.
وی اظهار داشت: اگر بخواهیم دانش آموزان در مدرسه و منزل همه چیز را كاربردی یاد بگیرند باید تكالیف مهارتی را جایگزین تكالیف سنتی نمائیم.
وی گفت: باید براساس سند تحول بنیادین نگاه تخصصی به كودك داشته باشیم و اقتضائات دوران كودكی را به رسمیت بشناسیم.
حكیم زاده افزود: ما مسئول تربیت و هدایت دانش آموزان هستیم و باید در كلام و رفتار خود عدالت تربیتی داشته باشیم و به آنان اجازه اشتباه كردن بدهیم تا یاد بگیرند و اعتماد به نفس و عزت نفس پیدا كنند.
وی اظهار داشت: مهمترین نكته برای موفقیت در طرح تدبیر مدارس، داشتن برنامه و درك صحیح از موضوعی است كه قرار است هدایت و راهبری شود.
وی ادامه داد: در كنار ضرورت وجود برنامه عملیاتی، زمان بندی و نظم دادن به امور نیز به پیشبرد اهداف كمك می كند.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: این برنامه مدون و مورد نیاز با سند تحول بنیادین منطبق شده و به عنوان تنها برنامه اجرایی مدارس در دوره ابتدایی معرفی شده تا به عنوان نقشه راه مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح بازی، آموزش و یادگیری نیز اظهار داشت: در دوره ابتدایی قرار نیست ذهن دانش آموزان از مطالب انباشته شود بلكه قرار است كودك با بازی، مطالب را یاد بگیرد و بازی به عنوان بستری برای یادگیری علوم مختلف و مهارت های زندگی در كودك ایفای نقش كند و آموزش به جای حافظه محوری به سوی مهارت آموزی حركت كند.
7496 / 6053
معاون وزیر آموزش و پرورش:
تكالیف مهارتی جایگزین مشق شب سنتی شده است
۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۴
کد خبر:
83133553
مشهد - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: تكالیف دانش آموزان مدارس ابتدایی حذف نشده بلكه تكالیف مهارتی جایگزین مشق شب سنتی شده است.