۲۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۸
کد خبر: 83134011
T T
۰ نفر
نرخ كنونی زاد و ولد، رشد جمعیت اصفهان را متوقف می كند

كاشان - ایرنا - مدیركل ثبت احوال اصفهان گفت: در صورت ادامه روند كنونی زاد و ولدها، تا سال 1415 شاهد توقف كامل رشد جمعیت در این استان خواهیم بود.

حسین غفرانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، روند پایین زاد و ولد در استان را نگران كننده اعلام كرد و افزود : نرخ كنونی ولادت در استان اصفهان كمتر از یك درصد است كه خطر جدی برای آینده استان می تواند باشد چرا كه رشد جمعیت در سال های گذشته به ویژه از 1394 تاكنون روندی كاهشی داشته است.
وی بیان كرد: پس از انفجار جمعیتی در سال 65 با برنامه های اجرایی پیشگیری از تولد، میزان زاد و ولد خام با كاهش رو به رو شده بود و این روند تا سال 1415 رشد جمعیت استان را متوقف می كند.
وی اضافه كرد : تداوم این شرایط تا سال 1430، استان اصفهان را با كمبود شدید جمعیت رو به رو كرده و مشكلات بسیاری را هم برای كشور به دنبال خواهد داشت.
غفرانی در زمینه آمار مرگ و میرها خاطرنشان كرد : این واقعه روند معمول دارد اما در بحث ازدواج نیز از دهه های گذشته با شیبی ملایم روند كاهشی و در موضوع طلاق هم رشدی نگران كننده داشتیم.
جمعیت استان اصفهان بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسكن سال 95 افزون بر پنج میلیون و 120 هزار نفر اعلام شده كه از این تعداد 2 میلیون و 599 هزار نفر (نزدیك به 51 درصد) مرد و 2 میلیون و 521 هزار نفر (نزدیك به 49 درصد) زن هستند.
7431/8123