۲۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۵۶
کد خبر: 83134229
T T
۰ نفر
فرماندار: تالش فاقد مراكز استاندارد ترك اعتياد است

آستارا - ايرنا - فرماندار تالش نبود مراكز استاندارد ترك اعتياد را از مشكلات اين شهرستان در راستاي مقابله با معضل اعتياد و كاهش معتادان اعلام كرد.

گزارش خبرنگار ايرنا از روابط عمومي فرمانداري تالش حاكي است كه سيد عيسي مهدوي صبح جمعه در جلسه شوراي مبارزه با مواد مخدر در فرمانداري تالش گفت: اعتياد يك جرم و معتاد، مجرم است اما فرد در حال ترك اعتياد بيمار محسوب مي شود و بايد بهترين خدمات را از مراكز استاندارد دريافت كند.
وي افزود: افراد معتاد براي اصلاح و بازگشت به جامعه به نگاه و حمايت ويژه نياز دارند و تاكيد بر استانداردسازي مراكز ترك اعتياد به منظور ارتقاي سطح بازدهي آنهاست.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان گيلان نيز در اين جلسه گفت: تالش جزء سه شهرستان برتر گيلان در مبارزه با مواد مخدر است و موضوع مقابله با اين معضل، يكي از مهمترين مباحث كشور است.
محمدحسين شاهكويي افزود: از سال 94 نيمي از اعتبارات مبارزه با مواد مخدر به رويكرد اجتماعي شدن مبارزه اختصاص مي يابد.
وي اظهار كرد: كاهش 25 درصدي نرخ شيوع مواد مخدر از سياست هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب است و طي پنج سال گذشته آمار اعتياد، 24 درصد كاهش داشته است.
وي بر نقش و برنامه ريزي آموزش و پرورش و دانشگاه ها در تالش براي مقابله بيشتر با مواد مخدر و اعتياد از طريق آگاهي دادن به جوانان تاكيد كرد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعيت در 110 كيلومتري غرب مركز استان گيلان قرار دارد.
7106 / 7124/2007