1.647 تن كالا از پایانه های مرزی و بندر چابهار جابجا شد

زاهدان - ایرنا - مدیر كل راهداری و حمل و نقل و جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: یك میلیون و 647 هزار و 252 تن كالا در هشت ماهه نخست سالجاری از طریق پایانه های مرزی میلك، میرجاوه و بندر چابهار در این استان جابجا شده است.

علی خانقائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پایانه های مرزی میلك و میرجاوه از جایگاه ویژه ای در صادرات و واردات، ترانزیت كالا و نیز تردد مسافر برخوردارند به طوری كه مجموع ترانزیت انجام شده این پایانه های مرزی در این مدت 431 هزار و 26 تن كالا بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت واردات كالا به كشور از طریق این پایانه های مرزی 98 هزار و 363 تن و صادرات به كشورهای افغانستان و پاكستان بیش از یك میلیون و 76 هزار و 205 تن ثبت شده است.
مدیر كل راهداری و حمل و نقل و جاده ای سیستان و بلوچستان بیان كرد: 454 هزار و 169 نفر مسافر در هشت ماهه نخست امسال از پایانه های مرزی میلك و میرجاوه تردد كردند كه رشد هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.
وی با بیان اینكه بندر چابهار به عنوان منطقه راهبردی با موقعیت عالی جغرافیایی از ظرفیت های تجاری و اقتصادی خاصی برخوردار است، گفت: حجم ترانزیت كالای ورودی به بندر چابهار كه از طریق مرز میلك خارج شده است41 هزار و 658 تن كالا بوده كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با چهار هزار و 721 تن، رشد هشت برابری را نشان می دهد.
خانقائی افزود: اعمال تخفیفات ویژه، اصلاح تعرفه های عوارض و هزینه های بندری در كنار كوتاه بودن مسیر سبب شده تا چابهار به یكی از مقرون به صرفه ترین بنادر جنوبی كشور در زمینه ترانزیت كالا تبدیل شود.
وی ادامه داد: جابجایی كالا در این مدت در پایانه های مرزی میلك، میرجاوه و بندر چابهار توسط 67 هزار و 962 دستگاه كامیون انجام شده است.
مدیر كل راهداری و حمل و نقل و جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: میزان ترانزیت، صادرات و واردات در این مدت نشان دهنده ظرفیت و توانمندی بالای این استان در توسعه تجارت با كشورهای منطقه است.
وی تاكید كرد: با توجه به توانمندی های بالای سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصادی و موقعیت راهبردی آن در محور شرق، برنامه ریزی و اهتمام دولت برای ایجاد و تكمیل زیرساخت های لازم در كنار توسعه بندر چابهار، سبب رونق صنعت حمل و نقل در شرق و جنوب شرق كشور خواهد شد.
7316**3213