۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۳
کد خبر: 83135051
T T
۰ نفر

نقاشی هایی كه از مرز محدودیت گذشتند

۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۳
کد خبر: 83135051
نقاشی هایی كه از مرز محدودیت گذشتند

تهران- ایرنا- «هنر فراتر از محدودیت ها» نام نمایشگاه نقاشی است كه حاصل تلاش گروهی از هنرمندان توان یاب است. هنرمندانی كه روی بوم نقاشی جمله معلولیت محدودیت نیست را با رنگ و قلم مو مشق كرده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، نمایشگاه «هنر فراتر از محدودیت ها» با نمایش آثاری از هنرمندان چند مركز آموزشی، توانبخشی مجتمع آموزشی نیكوكاری رعد، مركز توانبخشی عاطفه، مركز جامع توانبخشی عمل، ملائك، ارمغان و زینب روز جمعه 23 آذر در گالری شماره 2 پردیس ملت افتتاح شد.
افتتاحیه این نمایشگاه با حضور جمعی از افراد توان یاب، هنرمندان آثار و خانواده هایشان، مردم و مسئولان انجمن های توان یاب برگزار شد.
رضا سخن سنج، مدیر روابط عمومی مجتمع نیكوكاری رعد گفت: برگزاری این نمایشگاه به واسطه همكاری مجتمع رعد با مسابقه و نمایشگاه فرهنگی هنری پاراآرت ژاپن بوده است كه از سال 2015 تا كنون هر ساله آثار نقاشی و خوشنویسی تعدادی از هنرمندان ایرانی از طریق این مسابقات به جهانیان معرفی می شود.
وی افزود: پس از فراخوان برای این نمایشگاه نیز، بیش از 400 توانیاب آثار خود را از سراسر كشور به دبیرخانه نمایشگاه ارسال كردند. سپس با تشخیص و گزینش هیات داوران، در نهایت در این نمایشگاه 60 اثر از هنرمندان توان یاب جسمی حركتی و ذهنی به نمایش درآمده است.
در ادامه صدیقه اكبری كه داوری آثار راه یافته به نمایشگاه را با همراه 4 هنرمند دیگر بر عهده داشت گفت: آثار بسیار زیبایی در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. من همگی آنها را دوست دارم و امیدوارم حضور بازدیدكنندگان در این نمایشگاه مشوق خوبی برای توان یابان عزیزی كه نقاشی هایی به این زیبایی را خلق كردهاند، باشد. همه كارها بسیار عالی هستند و امیدوارم روزی این آثار به نمایشگاه پاراآرت ژاپن راه پیدا یابند.
این نمایشگاه تا 30 آذر ادامه دارد و نقاشی های این نمایشگاه برای فروش عرضه خواهند شد.
اجتمام* ف ش* 3063
۰ نفر