۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۴
کد خبر: 83136252
T T
۰ نفر

203 كودك خیابانی در اردبیل شناسایی شد

۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۴
کد خبر: 83136252
203 كودك خیابانی در اردبیل شناسایی شد

اردبیل - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان اردبیل گفت: در سال جاری 203 كودك خیابانی در استان شناسایی و نیازهای آنها احصا و برای تامین آن اقدامات لازم انجام گرفته است.

به گزارش ایرنا ، بهزاد ستاری روز یكشنبه در جلسه كارگروه اجتماعی و فرهنگی استان كه با محوریت كودكان خیابانی برگزار شد، افزود: 106 نفر از این كودكان نیازهای ویژه برای حمایت داشتند كه به دستگاه های مرتبط معرفی شدند.
وی با بیان اینكه در سال گذشته نیز 273 كودك خیابانی در استان اردبیل شناسایی شده بود گفت: سازمان بهزیستی و موسسات غیر دولتی بیش از 2 میلیارد ریال به خانواده های این كودكان با هدف جلوگیری از كار در خیابان ها كمك كرده اند.
ستاری ادامه داد : در این راستا ارائه آموزش های توانمند سازی كودكان و خانواده آنها یكی دیگر از اقداماتی است كه در راستای ایجاد كسب درآمد برای خانواده این كودكان انجام شده است.
وی گفت: چنانچه واحدهای تولیدی اقدام به اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانواده كنند ، پنج سال حق بیمه فرد شاغل توسط بهزیستی پرداخت می شود.
وی بیان كرد: هم اكنون پدیده كودكان خیابانی به معضل تبدیل شده و همه مردم و مسئولان باید نسبت به حل مشكلات این قشر و خانواده آنها اقدام كنند.
در این جلسه قرار شد شهرداری نسبت به تامین مكانی برای نگهداری كودكان خیابانی بی سرپرست و بد سرپرست اقدام كند و اداره آموزش و حرفه ای نیز آموزش های مهارتی رایگان به خانواده این كودكان ارائه دهد.
كودك خیابانی به افراد زیر 18 سال اعم از دختر و پسر اطلاق می شود كه در شهرهای بزرگ برای امرار معاش و یا سكونت در خیابان رها باشند.
3006/ 1257