۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۵۰
کد خبر: 83136753
T T
۰ نفر
دانشگاه الزهرا تمركز جدي بر فناوري دارد

تهران- ايرنا- رئيس دانشگاه الزهرا گفت: تشكيل 117 هسته پژوهشي در اين دانشگاه از تمركز جدي بر هدفمندسازي پژوهش هاي علمي به ويژه در حوزه فناوري حكايت مي كند.

مهناز ملانظري روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ايرنا گفت: هوشمندسازي يكي از اهداف اصلي پژوهشي در دانشگاه الزهرا است كه در همين راستا نيز نرم افزاري توليد شده كه در هفته پژوهش از آن رونمايي مي شود. استفاده از اين نرم افزار فرصت مناسبي براي برقراري ارتباطات درون دانشگاهي وهمچنين ارتباط اساتيد و دانشجويان براي مباحث كلاسي است.
ملانظري در باره اعطاي گرنت هاي پژوهشي به اعضاي هيات علمي گفت: اعضاي هيات علمي در راستاي برنامه هاي علمي و عملياتي دانشگاه، گرنت پژوهشي دريافت مي كنند. در كنار اين گرنت، آيين نامه هاي مربوط به پژوهشگران پسادكتري در دانشگاه الزهرا فرصت مغتنمي به دست داد تا 48 پژوهشگر پسا دكتري در دانشگاه الزهرا كار خود را به پايان رسانند.
وي گفت: دانشگاه الزهرا جزو 16 دانشگاه برتري است كه براي ارتقاء به تراز پنج دانشگاه برتر بين المللي توسط وزارت علوم انتخاب شده است. در اين زمينه برنامه هاي راهبردي و عملياتي ويژه اي براي پروژه تعريف و آيين نامه تشويق فعاليت هاي پژوهشي تصويب شد.
رئيس دانشگاه الزهرا با اشاره به حمايت دانشگاه از دانشجويان پسادكتري خارجي و اعطاي فرصت هاي مطالعاتي گفت: دانشگاه الزهرا بر تدوين، تاليف و چاپ كتاب به ويژه در حوزه علوم انساني تمركز كرده است. آيين نامه تشويق پديدآورندگان كتاب، فرصت خوبي براي همكاران حوزه علوم انساني است كه به چاپ و تاليف كتاب بپردازند.
ملانظري با اعلام ورود دانشگاه الزهرا به رتبه بندي تايمز اظهار اميدواري كرد و گفت: بين المللي سازي مجلات از پيشرفت هاي به دست آمده در اين حوزه است. در اين زمينه هفت مجله در پايگاه بين المللي مجموعه مجلات دسترسي آزاد (Doaj) ثبت شده است.

** برنامه هاي دانشگاه در هفته پژوهش
ملانظري در ادامه گفت وگو به برنامه هاي دانشگاه الزهرا اشاره كرد و به خبرنگار ايرنا گفت: تقدير از اعضاي هيات علمي كه داراي بيشترين و باكفيت ترين مقالات چاپ شده بين المللي هستند از محورهاي تقدير است.
وي ضمن اشاره به تقدير از فناوران برتر تصريح كرد: اعضاي هيات علمي كه داراي طرح هاي پژوهشي خاتمه يافته و داراي واحد فناور فعال در مركز رشد دانشگاه هستند مورد تقدير قرار خواهند گرفت. همچنين از هيات علمي كه موفق به دريافت استاندارد آزمايشگاهي براي آزمايشگاه پژوهشي شده و داراي كتب تاليفي بين المللي و برگزيده داخلي هستند، جزو تقديرشدگان خواهند بود.
ملانظري در ادامه از برگزاري نشست هاي علمي در هفته پژوهش خبر داد و عنوان كرد: دوره هاي دانش افزايي از جمله اخلاق حرفه اي پژوهش، آشنايي با حقوق مالكيت فكري، تجاري سازي يافته هاي علمي، ثروت آفريني از علم و آشنايي با استارت آپ ها از ديگر برنامه هاي دانشگاه است.

** الزهرا دانش آموختگان را رصد مي كند
رئيس دانشگاه الزهرا در ادامه از رصد دانش آموختگان اين دانشگاه خبر داد و گفت: رصد دانش آموختگان در معاونت هاي آموزشي و پژوهشي صورت مي گيرد و از دوره ارشد آغاز شده و به دكتري تعميم داده مي شود.
وي افزود: شناسايي دانشجويان و اطلاعات آنان توسط نرم افزار توليدي انجمن دانش آموختگان دانشگاه صورت مي گيرد.
**8398**1601**