۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۱
کد خبر: 83137741
T T
۰ نفر
انتقام از خانواده مبارزان فلسطینی؛ استیصال صهیونیست ها

بیروت- ایرنا- فلسطینیان، اقدام وحشیانه و ضدبشری رژیم صهیونیستی در تخریب خانه های مبارزان مقاومت و اخراج خانواده های آنها را مصداق جنایت جنگی و مجازات دسته جمعی توصیف و در واكنش به آن تاكید می كنند كه از آوارها و ویرانه های این منازل، مبارزانی دیگر سر بر خواهند آورد كه نوید بخش آزادی قدس هستند.

به گزارش ایرنا، پس از آنكه جوانان فلسطینی از هفته گذشته چند عملیات انتقام جویانه علیه نظامیان اشغالگر صهیونیست در كرانه باختری رود اردن انجام دادند كه منجر به كشته و زخمی شدن چند تن از آنان شد، رژیم صهیونیستی بعد از به شهادت رساندن مبارزان، با یورش به منزل ایشان، خانواده آنها را اخراج و خانه هایشان را تخریب می كند.
حال بار دیگر سرزمین های اشغالی شاهد شعله ور شدن آتش خشم فلسطینیان شده است تا جایی كه جوانان فلسطینی بی هیچ ترسی از یك برج نگهبانی اشغالگران در قلب كرانه باختری بالا رفته و با ضربات سنگ بر سر یك نظامی اسرائیلی او را از پای درآوردند.
صهیونیست ها اما به كشتن 6 فلسطینی بسنده نكردند؛ دیروز یكشنبه ابتدا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی كابینه این رژیم دستور داد تا خانه های مبارزان فلسطینی تخریب شود. سپس كمیته قانون گذاری پارلمان رژیم صهیونیستی (كنست) طرح قانونی را تصویب كرد كه براساس آن خانواده مبارزان فلسطینی كه در كرانه باختری دست به عملیات علیه صهیونیست ها بزنند از مكان زندگیشان اخراج شوند و خانه شان تخریب شود.
نظامیان رژیم صهیونیستی البته پیش از این قانون، جمعه شب به خانه «اسلام ابوحمید» در اردوگاه «الامعری» رام الله در مركز كرانه باختری حمله كردند. گرچه بر اثر دفاع چندین جوان فلسطینی از خانواده این اسیر، ده ها تن از جوانان زخمی و مصدوم شدند، ولی در نهایت خانواده او از خانه اخراج شدند؛ روز شنبه هم صهیونیست ها خانه ابوحمید را با مواد انفجاری ویران كردند. برخی منابع گزارش دادند كه تخریب این خانه به دستور مستقیم نتانیاهو صورت گرفته است.
مادر اسلام ابوحمید هنگام اخراج از منزلش در مقابل دوربین ها گفت: خانه مان فدای فلسطین و ملت آن، من از این ها ترسی ندارم، هر بار هم كه خانه مان را ویران كنند، باز آن را از نو می سازم.
صبح امروز (دوشنبه) نیز نظامیان رژیم اشغالگر با یورش به منطقه «شویكه» در شمال شهر «طولكرم» واقع در كرانه باختری منزل خانواده «اشرف نعالوه» مجری عملیات «بركان» را تخریب كردند.
اسرائیلی ها پنجشنبه گذشته پس از 9 هفته تعقیب و گریز این جوان فلسطینی را در «نابلس» به شهادت رساندند، مبارزی كه علاوه بر عملیات منطقه بركان در چند عملیات دیگر، نظامیان و شهرك نشینان صهیونیست را به هلاكت رسانده بود.
سه شنبه گذشته «نداف بدان» سخنگوی عبری ارتش رژیم صهیونیستی حكم تخریب آپارتمان چند طبقه نعالوه را اعلام كرده بود.
امروز نیز در پی یورش اسرائیلی ها به خانه نعالوه، درگیری شدیدی میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست رخ داد.

**اقدام صهیونیست ها جنایت جنگی و مجازات دسته جمعی است
یكی از اعضای ارشد جنبش «جهاد اسلامی» در رام الله، تخریب اینچنینی خانه های مبارزان فلسطینی را «جنایت جنگی» توصیف كرد و گفت: سیاست های خصمانه دشمن، اراده فلسطینی ها را در هم نمی شكند، بلكه مبارزه با اشغالگران اسرائیلی ادامه خواهد داشت.
«نبیل دیاب» یكی از اعضای ارشد جنبش اقدام ملی فلسطین نیز با بیان اینكه اشغالگران در این توهم به سر می برند كه با تخریب خانه های مبارزان فلسطینی می توانند اراده ملت ما را تضعیف كنند؛ تاكید كرد: هرگز چنین نخواهد شد، بلكه از ویرانه های این خانه ها هزاران نفر بر می خیزند تا مقاومت كنند و اینگونه حتما پیروز خواهیم شد.
«ولید عساف» رئیس هیات مقاومت در برابر شهرك سازی و دیوار حائل، وعده داد كه كمیته عالی بازسازی فلسطین، خانه مبارزان را در سریع ترین زمان ممكن خواهد ساخت و برای آنان تا زمان ساخت خانه هایشان خانه ای فراهم می كند.
«قدوره فارس» رئیس باشگاه اسرای فلسطینی، تخریب خانه های مبارزان فلسطینی را نشانه ای برای اثبات ناتوانی اشغالگران در برابر فلسطینیان دانست و مبارزه و مقاومت را حق این ملت برای آزادی سرزمین شان توصیف كرد.
وی افزود: ادامه سیاست «مجازات دسته جمعی» از سوی اشغالگران صهیونیست، رویداد جدیدی نیست و اسرائیلی ها آن را از زمان اشغال زمین های فلسطینیان به كار بسته اند، و با مبارزان از طریق فشار بر خانواده ها، فرزندان و تخریب خانه هایشان مقابله كرده اند.
فارس همچنین یادآوری كرد كه منزل خانواده ابوحمید دو بار دیگر نیز در سال های 1994 و 2003 تخریب شده است، و حالا برای بار دیگر تخریب شد تا به همه آزادگان ثابت شود كه مبارزه برای آزادی و آزادگی هرگز متوقف نخواهد شد.

**هاآرتص: تخریب خانه ها، قدرت بازدارندگی در برابر عملیات فلسطینیان را ندارد
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در تحلیلی نوشت كه اخراج خانواده مبارزان فلسطینی مجری عملیات ها در كرانه باختری و تخریب منازل آنان، به هیچ وجه قدرت بازدارندگی در برابر حملات فلسطینیان ایجاد نمی كند.
این روزنامه برای مثال به تخریب سه باره خانه ابوحمید پیش از عملیات هفته گذشته اشاره كرده و ادامه داد: افراد خانواده او كار اجرای عملیات های ضد اسرائیلی را حتی پس از تخریب خانه شان متوقف نكردند.
هاآرتص نوشت: مادر 72 ساله خانواده ابوحمید در برابر منزلشان گریه نكرد بلكه با صبر ایستاده و به سخنرانی پرداخت.
این روزنامه همچنین گزارش داد كه خانواده شهید «صالح البرغوثی» در «كوبر» اكنون با كمال آرامش آماده می شوند تا در برابر اخراج از منزل و تخریب خانه شان بایستند و این نشان دهنده ناكامی این سیاست است كه هیچ قدرت بازدارندگی ندارد.
خاورم**2054