آذربايجان غربي رتبه چهارم توزيع وام اشتغال در كشور را دارد

مهاباد- ايرنا- مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي آذربايجان غربي گفت: اين استان رتبه چهارم كشور را در پرداخت تسهيلات اشتغال پايدار روستايي به خود اختصاص داده است.

رضا نقي زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: طي سال جاري در حوزه اشتغال پايدار روستايي آذربايجان غربي، يكهزار و 980 ميليارد ريال اعتبار به استان تخصيص يافته و تاكنون بيش از 2 هزار و 610 ميليارد ريال تسهيلات به متقاضيان پرداخت شده است.
وي افزود: امسال بيش از 15 هزار شغل بدون احتساب كارگروه رفع موانع توليد منطقه آزاد ماكو در آذربايجان غربي ايجاد شده است.
وي با بيان اينكه يكي از برنامه هاي مهم پس از پرداخت تسهيلات، رصد و نظارت بر اجراي طرح هاست، اضافه كرد: بازرسان اين اداره كل، نظارت بسيار مطلوبي را بر نحوه اجراي طرح هاي اشتغالزا در سطح استان انجام مي دهند.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي آذربايجان غربي گفت: بانك هاي كشاورزي، پست بانك، توسعه تعاون و صندوق كارآفريني اميد، اين تسهيلات را پرداخت مي كنند كه بانك كشاورزي با 168 درصد پرداختي رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
وي بيان كرد: پست بانك نيز با پرداخت 115.5 درصد، بانك توسعه تعاون با پرداخت 113 درصد اعتبارات و صندوق كارآفريني اميد با 89 درصد اعتبار پرداختي رتبه دوم، سوم و چهارم را در پرداخت تسهيلات اشتغال پايدار روستايي داراست.
نقي زاده با بيان اينكه طرح هاي خوبي در استان به بهره برداري رسيده يا در آستانه بهره برداري است، افزود: تاكنون در مجموع 132 درصد اعتبارات در سطح استان پرداخت شده است.
وي اظهار داشت: 77 درصد تسهيلات در نظرگرفته شده در مياندوآب جذب شده كه بايد اين رقم به 100 درصد برسد تا بتوان اعتبارات مرحله دوم را به اين شهرستان اختصاص داد.
وي بيان كرد: در حوزه اشتغال فراگير نيز بانك هاي كشاورزي، ملي، ملت، صادرات، سپه، توسعه تعاون، تجارت و بانك رفاه كارگران در پرداخت تسهيلات مشاركت دارند كه در اين رابطه بانك رفاه كارگران با 129 درصد پرداختي مقام اول را دارد و بانك ملي با 72 درصد و بانك صادرات نيز با 33 درصد به ترتيب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند‌.
به گزارش ايرنا، جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري آذربايجان غربي با حضور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي، مديران كل دستگاه هاي زير مجموعه كار گروه اشتغال و سرمايه گذاري استان در مياندوآب برگزار شد.
مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر در جنوب آذربايجان غربي واقع است.
9871/6185/2093