۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۲
کد خبر: 83138941
T T
۰ نفر

سوخت دوم صنايع خراسان شمالي ذخيره سازي شده است

۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۲
کد خبر: 83138941
سوخت دوم صنايع خراسان شمالي ذخيره سازي شده است

بجنورد- ايرنا- مدير شركت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه خراسان شمالي گفت: هيچ نگراني در تامين سوخت دوم صنايع وجود ندارد و پيش بيني هاي لازم براي تامين و ذخيره سازي سوخت دوم انجام شده است.

مجيد شكوري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در صورت قطع گاز صنايع و نياز به سوخت دوم، اين سوخت در اختيار مصرف كنندگان قرار مي گيرد و آمادگي لازم در اين باره وجود دارد.
وي بدون ذكر ميزان سوخت ذخيره شده در استان اظهار داشت: آمادگي داريم تا در صورت روبه رو شدن با افت و يا قطع گاز مشتركان صنعتي، مازوت به عنوان سوخت دوم در اختيار اين واحدها قرار گيرد.
به گفته وي 52 واحد صنعتي استان از نفت گاز و يا مازوت به عنوان سوخت دوم استفاده مي كنند و كارخانه سيمان بجنورد و نيروگاه برق شيروان از صنايعي هستند كه مصرف گاز بالايي دارند.
مدير شركت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه خراسان شمالي افزود: در هشت ماهه امسال 6 ميليون ليتر نفت گاز در ميان صنايع استان توزيع شده است كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه پارسال 19 درصد رشد دارد.
شركت گاز خراسان شمالي 288 هزار مشترك دارد.
در خراسان شمالي بيش از 400 واحد صنعتي وجود دارد.
بر اساس اين گزارش، كاهش دماي هوا در زمستان برخي از سال ها سبب مي شود تا شركت گاز براي جلوگيري از بروز مشكل در تامين گاز مصرفي مشتركان خانگي، نسبت به محدود و قطع كردن گاز صنايع مبادرت داشته باشد.
در اين شرايط صنايع از نفت گاز و يا مازوت به عنوان سوخت دوم استفاده مي كنند.
در سال 95 هم با توجه به بارش برف و برودت هوا، گاز كارخانه سيمان و نيروگاه قطع شد.
7184/ 6042