به گزارش ايرنا، سالار قاسمي روز سه شنبه در آيين تجليل از دانش آموزان پژوهنده استان البرز كه در كانون شهيد فهميده برگزارشد، اظهارداشت: مطالعه كردن موجب روحيه پرسشگري و جستجو گري در دانش آموزان مي شود.
وي با اشاره به اينكه مدرسه كانون تحولات تربيتي است، تصريح كرد: مديران و معلمان در مدارس بايد اهل پژوهش باشند تا دانش آموزان در مسير پژوهش حركت كنند.
قاسمي خاطرنشان كرد: مدرسه اي بانشاط و پويا است كه در آن مدير، معلم ، دانش آموز و اوليا اهل مطالعه و پژوهش باشد.
وي يادآورشد: محتواي كتاب ها ي آموزشي نيزبايد پژوهش محور باشد تا دانش آموزان از دوره ايتدايي با فلسفه پژوهش در رشد و تعالي جامعه آشنايي پيدا كنند.
قاسمي با بيان اينكه به دنبال راه اندازي پارك علم و فناوري دانش آموزي در البرز هستيم، اضافه كرد: اين پارك با هدف جمع آوري و نگهداري آثار دانش آموزان پژوهشگر، دادن ايده به دانش آموزان علاقمند و الگو برداري از طرح هاي پژوهشي انجام شده ايجاد مي شود.
وي ادامه داد: نظام آموزشي كشور بايد به سمت پژوهش برود زيرا امروز آموزش و پرورش با پژوهش فاصله زيادي دارد.
وي تاكيد كرد: در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش آمده است كه ما بايد به دنبال تربيت دانش آموزان در اين حوزه مهم باشيم.
معاون پژوهش، برنامه ريزي و نيروي انساني اداره كل آموزش و پرورش هم در اين آيين افزود: مبناي توسعه ملي كشور را توسعه علمي تشكيل مي دهد.
حسين رحمانيان بيان داشت: دانش آموزان البرز 256 ايده پژوهشي در طول سال تحصيلي گذشته انجام داده اند.
وي خاطرنشان كرد: پژوهش عامل پيشرفت جامعه است كه در مدارس بايد به عنوان يك اولويت به آن پرداخته شود.
وي اضافه كرد: پژوهش باوري را بايد در جامعه گسترش دهيم تا هر سال شاهد رشد پژوهش در بين فعالان عرصه تعليم و تربيت در جامعه باشيم.
وي تاكيد كرد: دانش آموزان و معلمان البرزي امسال موفق به كسب رتبه هاي برتر پژوهشي در كشور شدند.
در اين آيين از 100 دانش آموز برتر پژوهشي در مرحله استاني و كشوري تجليل شد.
استان البرز460 هزار دانش آموز دارد.
2819/6155
كرج - ايرنا-مديركل آموزش و پرورش البرز گفت: پژوهش رمز تربيت دانش آموزان خلاق و متفكر است لذا به عامل اصلي پژوهش كه همان مطالعه كردن است بايد در خانه و مدرسه اهميت ويژه اي داده شود.