۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۲
کد خبر: 83140052
T T
۰ نفر

فلسطین خواستار قطع رابطه اعراب با استرالیا شد

۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۲
کد خبر: 83140052
فلسطین خواستار قطع رابطه اعراب با استرالیا شد

تهران- ایرنا- دولت فلسطین ضمن رد كمك مالی 10 میلیون دلاری استرالیا ،خواستار قطع رابطه كشورهای عربی و اسلامی با این كشور به دلیل به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شد .

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، دولت فلسطین به ریاست 'رامی الحمد لله ' طی بیانیه ای، نخست وزیران كشورهای عربی و اسلامی را دعوت به اجرای قطعنامه های نشست های عربی و اسلامی مبتنی بر قطع رابطه با هر كشوری كه سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل كند از جمله استرالیا كرد.
دولت فلسطین تاكید كرد بیانیه 'اسكات موریسون 'نخست وزیر استرالیا در خصوص به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی، غیر قانونی بوده منجر به بی ثباتی و فقدان امنیت در منطقه می شود.
نخست وزیر استرالیا روز یكشنبه گذشته علی رغم انتقاد كشورهای اسلامی از این كشور ،بار دیگر بر تصمیم استرالیا در خصوص به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی تاكید كرد .
وی با توجه به واكنش ها و مخالفت های بین المللی مدعی شد ،این اقدام به پیشرفت مذاكرات سازش موسوم به صلح دو طرف كمك خواهد كرد.
دولت فلسطین در بیانیه خود اقدام استرالیا برای انتقال سفارت این كشور از تل آویو به قدس را از نظر حقوقی و سیاسی غیر قانونی و مغایر با قطعنامه ها و قوانین بین المللی دانست.
این بیانیه نسبت به پیروی دیگر كشورها از اقدام غیر قانونی استرالیا هشدار داد.
اگرچه دولت فلسطین صراحتا استرالیا را تحریم نكرده است ،اما یك مقام فلسطینی عالی رتبه در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت: دولت فلسطین با عدم پذیرش كمك 10 میلیون دلاری استرالیا عملا پس از این تصمیم ،با این كشور قطع رابطه كرده است .
اتحادیه عرب روز گذشته با تشكیل جلسه فوق العاده به برزیل و استرالیا در خصوص انتقال سفارتخانه های خود از تل آویو به قدس اشغالی هشدار داد.
نمایندگان مصر ، اردن، قطر ، لبنان، عربستان ،مغرب و موریتانی در این اتحادیه در جلسه مزبور ضمن محكوم كردن تصمیم برزیل و استرالیا به انتقال سفارتخانه های خود از تل آویو به قدس بر حمایت از فلسطین و قطعنامه های شورای امنیت تاكید كردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریكا پس از انتخاب به این سمت با انتقال سفارت امریكا از تل آویو به قدس اولین گام را در این خصوص برداشت و اكنون برخی كشورها كه با رژیم صهیونیستی رابطه دارند با تشویق امریكا و پیروی از سیاست های آن اقدام به انتقال سفارت خود به قدس اشغالی می كنند.
خاورم** 1453*1436*
۰ نفر