۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۲
کد خبر: 83140651
T T
۰ نفر
تصادفات منجر به فوت در خراسان رضوی چهار درصد كاهش یافت

مشهد- ایرنا- رئیس اداره آموزش فرهنگ ترافیك پلیس راهور خراسان رضوی گفت: تصادفات رانندگی منجر به فوت در این استان نسبت به پارسال چهار درصد كاهش یافته است.

سرهنگ حمیدرضا دهنوی روز چهارشنبه در حاشیه دومین همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیك نیشابور طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این حال تعداد مجروحان تصادفات رانندگی افزایش داشته كه از این تعداد 60 درصد مربوط به عابران پیاده، 22 درصد راكبان موتورسیكلت، 11 درصد دوچرخه سواران و بقیه مربوط به رانندگان و سرنشینان خودرو است.
وی با بیان اینكه پیش از این بیشترین آمار فوت شدگان در این بخش مربوط به موتورسواران بود اظهار داشت: در این آمار سن عابران پیاده نیز نسبت به قبل افزایش یافته كه نشان دهنده نیاز جامعه به آموزش فرهنگ ترافیك است.
وی گفت: ترافیك در كشور ما خودرو محور است و از اهداف این همایش تاكید بر انسان محور بودن ترافیك و حمل و نقل پاك و دوچرخه سواری است.
سرهنگ دهنوی افزود: ترافیك شهرهای ما به سویی می رود كه دیگر فضایی برای عبور خودروها نداریم و باید ایجاد پیاده راه، پیاده محور بودن شهرها و استفاده از دوچرخه و حمل و نقل پاك مورد توجه قرار گیرد.

* مسیر سبز ترافیكی در نیشابور ایجاد شده است
شهردار نیشابور نیز در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: امسال با تجهیز 11 تقاطع به چراغ فرماندهی هوشمند در شهر نیشابور مسیر سبز ترافیك در این شهر ایجاد شده است.
علی نجفی افزود: ایجاد این مسیر موجب كاهش 80 درصدی زمان انتظار راننده در تقاطع ها و كاهش مصرف سوخت خودرو گردیده است.
وی اظهار كرد: در استان خراسان رضوی نیشابور پس از مشهد دومین سیستم كنترل ترافیك هوشمند درون شهری را با 14 دوربین نظارتی و 12 دوربین كنترل سرعت ایجاد كرده است.
وی با بیان اینكه نگاههای شخصی بدون در نظر گرفتن نیازهای جامعه در سیاست گذاری های ترافیكی باعث ایجاد مشكل شده است گفت: امسال در راستای ارتقای فرهنگ ترافیك بیش از 120 دوره آموزشی در مدارس و مهدهای كودك نیشابور با همكاری كارشناسان راهنمایی و رانندگی برگزار شده است.
دومین همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیك نیشابور با محوریت حمل و نقل انسان محور به مدت یك روز در سالن همایش های جهاد دانشگاهی نیشابور و با همكاری استانداری خراسان رضوی، شهرداری نیشابور، پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیشابور برگزار شد.
مركز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 كیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053