۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۷
کد خبر: 83141252
T T
۰ نفر
مسئولان تلاش كنند چالش هاي استاني به ملي تبديل نشود

اهواز - ايرنا- دبير شوراي عالي امنيت ملي با تفكيك چالش هاي كشور به سه بخش فراملي، ملي و استاني تصريح كرد: مسئولان استان بايد تلاش كنند چالش هاي استاني به چالش هاي ملي تبديل نشود.

به گزارش ايرنا به نقل از دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي دريابان 'علي شمخاني 'عصر چهارشنبه در جلسه شوراي اداري خوزستان در سالن شهيد هاشمي استانداري، در سخناني بر ضرورت بسيج امكانات استان براي رفع چالش هاي موجود تاكيد كرد و افزود: بايد با تفكيك صحيح چالش ها و تمركز ظرفيتها و بهره گيري هوشمندانه ازظرفيتهاي ملي و استاني براي كاهش نارساييهاي موجود و از ميان بردن مشكلات قابل حل، با شهامت و روحيه جهادي تلاش كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به موقعيت ژئوپلتيك، ژئواكونوميك و ژئو استراتژيك استان خوزستان گفت: خداوند نعمت را بر اين استان و ايران تمام كرده و همه ما بايد مسئولانه با مديريت هوشمندانه اين نعمت هاي خدادادي را در مسير اعتلا و توسعه همه جانبه استان و كشور فعال كنيم و اگر چنين نكنيم به خودمان و نسل هاي آينده جفا كرده ايم.
دريابان شمخاني با بيان اينكه مردم خوزستان بي نظيرند و براي دفاع از كشور بيش از 23 هزار شهيد تقديم كرده اند گفت: مقاومت 33 روزه مردم خرمشهر و يك سال ايستادگي كم نظير مردم آبادان در محاصره و ديگر حماسه هاي بزرگ، گواه صادقي است كه اين مردم با سربلندي و افتخار امتحان خود را پس داده اند.
وي هرگونه كوتاهي، كاهلي و سستي در خدمت به اين مردم فداكار و پاي كار را غير قابل بخشش و نوعي ' خيانت' توصيف كرد.
وي خاطر نشان ساخت: دشمن با تمركز بر نقاط ضعف ما بحران آفريني وسپس موج سواري مي كند، هر جا ما ضربه خورديم از قوت دشمن نبود بلكه از غفلت و ضعف ما و بي عملي ما بود.
شمخاني گفت: اگر ما با تلاش مستمر و مديريت هوشمندانه نقاط ضعف و آسيب پذيرمان را بويژه در حوزه هاي اقتصادي ترميم كرده و آنها را از بين ببريم دشمن خلع سلاح خواهد شد.
دريابان شمخاني با اشاره به تمركز دشمن بر استفاده از چالشهاي اقتصادي گفت: رزمندگان خط مقدم اين جنگ اقتصادي مسئولان و فعالان حوزه اقتصادي هستند كه بايد همانند رزمندگان دوران جنگ تحميلي با همه وجود و با پاي كار اوردن سرمايه هاي خود در صحنه حاضر باشند و مجاهدت كنند.
وي اظهار اميداوري كرد با همت و حميّت و مديريت صحيح همه مسئولان استان آلام و مشكلات خوزستان به كمترين حد ممكن تقليل يابد و پيشرفت را در همه حوزه ها بيش از گذشته شاهد باشيم.
9887/6002