۳۰ آذر ۱۳۹۷، ۹:۲۲
کد خبر: 83142145
T T
۰ نفر
كارگروه آمريكا و كره جنوبي در مورد كره شمالي برگزار شد

پكن- ايرنا- دومين كارگروه مشترك آمريكا و كره جنوبي در مورد «نحوه تعامل و برخورد دو كشور با كره شمالي» امروز جمعه در سئول برگزار شد.

به گزارش ايرنا از يونهاپ، در اين نشست 'لي دو خونگ' نماينده ارشد كره جنوبي و 'استفان بيگن' نماينده آمريكا در امور كره شمالي، در مورد آخرين وضعيت خلع سلاح هسته اي شبه جزيره با يكديگر رايزني و گفت و گو كردند.
همچنين دو طرف در اين نشست در مورد «روابط بين كره اي و تحريم هاي آمريكا و سازمان ملل عليه پيونگ يانگ» مذاكره كردند.
مقامات كاخ سفيد، دفتر رياست جمهوري كره جنوبي و وزارت وحدت كره جنوبي نيز به اين مذاكرات پيوستند.
هماهنگي «رويكرد مشترك دو كشور در مورد پيونگ يانگ» دستور كار اصلي اين نشست بود، نگراني ها در مورد ناكام ماندن مذاكرات دو كره و همچنين آمريكا و كره شمالي افزايش يافته است.
به دليل بالا گرفتن تنش ها در روابط كره شمالي و آمريكا، همزمان با ورود نماينده آمريكا در امور كره شمالي به منطقه مرزي دو كره در روستاي پانمونجوم، خبرگزاري رسمي كره شمالي روز گذشته (پنجشنبه) در بيانيه اي اعلام كرد «اين كشور به هيچ وجه به طور يك جانبه به برنامه هسته‌اي خود پايان نمي‌دهد».
كره شمالي در اين بيانيه تاكيد كرده بود اگرچه كره شمالي متعهد به «خلع سلاح شبه‎جزيره كره» از تسليحات هسته‌‏اي است اما اين موضوع «كل شبه جزيره» از جمله تهديدهاي هسته‎اي آمريكا عليه پيونگ يانگ را نيز شامل مي شود.
از سوي ديگر امروز جمعه و همزمان با برگزاري كارگروه آمريكا و كره جنوبي در مورد كره شمالي، پيونگ يانگ به خاطر كندي پيشرفت در پروژه هاي مشترك با كره جنوبي، سئول را سرزنش كرد.
سازمان تبليغات كره شمالي با انتشار بيانيه اي ادعا كرد كره جنوبي همكاري ميان دو كشور را به دليل «فشارهاي آمريكا»، قطع كرده است و نمي خواهد يك قدم در اين راستا بردارد.
**آساق**1904**