۲ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱
کد خبر: 83144027
T T
۰ نفر
نقشه هاي مديريت بحران راه هاي اصفهان رونمايي شد

اصفهان- ايرنا- اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اصفهان براي اولين بار در كشور روز يكشنبه از نقشه هاي مديريت بحران راه هاي اين خطه رونمايي كرد.

به گزارش ايرنا، اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي به عنوان كارگروه حمل ونقل جاده اي مديريت بحران اين نقشه ها را به منظور برنامه ريزي و مديريت بحران تدوين كرده است.
مخاطرات جوي در اين نقشه به صورت آنلاين پايش مي شود و نقشه هاي موضوعي نيز در اين راستا تهيه و تدوين شده است.
مديركل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان اصفهان در آئين رونمايي از نقشه مديريت بحران راه هاي استان اصفهان، برقراري تردد ايمن و روان در شرايط بحراني اعم از طبيعي وغيرطبيعي را يكي از اهداف و وظايف خطير اين اداره در مديريت بحران برشمرد.
مهدي خضري اظهار داشت: به منظور مديريت هوشمند بحران، شناسايي نقاط بحراني و حساس، زيرساخت ها و دارايي هاي موثر در مديريت بحران و همچنين بازگشت مناسب و سريع به شرايط عادي؛ نيازمند نقشه كاملي هستيم.
وي ادامه داد: براي اولين بار در كشور ايجاد نقشه مكاني و توصيفي مديريت بحران در راهداري و حمل و نقل جاده اي به همت كميته مطالعات و آمار اين اداره در قالب سامانه اطلاعات جغرافيايي تهيه و تدوين شده است.
خضري گفت: استان اصفهان با ظرفيت هاي بالاي حمل ونقل بار و مسافر و 12 هزار كيلومتر راه جزء استان هاي تراز اول كشور به شمار مي آيد.
مديركل مديريت بحران استانداري اصفهان نيز در اين مراسم گفت: آماده باش دائم، انسجام و با ثبات بودن و داشتن نقشه راه و استراتژي سه كليد طلايي مديريت بحران‌ است.
منصور شيشه فروش اظهار داشت: فناوري اطلاعات با كمك به مديريت بحران، موجب كاهش خسارات در اين حوزه مي شود.
وي ادامه داد: اين نقشه ها تحولي در حوزه مديريت بحران راه هاي استان اصفهان ايجاد خواهد كرد.
استان اصفهان از نظر تعداد شركت حمل و نقل بار، تعداد پايانه حمل بار و مسافر و آموزش كاربران حمل و نقل، رتبه اول كشور را دارد.
بيش از 41 هزار دستگاه خودرو با 48 هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان فعاليت مي كند كه نزديك به 10 درصد از ناوگان حمل بار كشور را شامل مي شود.
استان اصفهان داراي 399 كيلومتر آزاد راه، يكهزار و 659 كيلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 كيلومتر راه همسنگ و 29 كيلومتر آزاد راه است.
7150 / 6022