۳ دی ۱۳۹۷، ۸:۳۸
کد خبر: 83145071
T T
۰ نفر
مقام شهداي مدافع حرم بسيار والا و شامخ است

اروميه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: مقام شهداي مدافع حرم بسيار بالاتر از ديگر شهداست زيرا آنان در راه دفاع از حريم اهل بيت (ع) به شهادت رسيده اند.

حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي يكشنبه شب در ديدار با خانواده شهداي مدافع حرم آذربايجان غربي افزود: مقام شهدا، مقام بالا و شامخي است و اهل‌بيت (ع) به هر كس كه دوست ‌داشتند، براي او دعاي شهادت در راه خداوند مي‌كردند.
وي اضافه كرد: علاوه بر شهادت، حضور در جبهه نيز نصيب هر كس نمي‌شود و خداوند در قرآن اين مساله را به صراحت اعلام كرده است.
وي خطاب به خانواده معظم شهدا بيان كرد: به فرزندان و همسران خود افتخار كنيد كه خداوند آنان را براي شهادت انتخاب كرده زيرا شهادت مقامي است كه نصيب هر كس نمي‌شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با اشاره به آياتي از قرآن در خصوص ملحق شدن خانواده شهدا به اين بزرگواران در روز قيامت، ادامه داد: خوشا به حال شما خانواده شهدا زيرا اگر در مسير شهدا باشيد، خداوند شما را در قيامت به آنان ملحق مي كند و اين، سعادت بزرگي است.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي با قدرداني از روحيه خانواده شهدا گفت: اينكه پدر شهيد، مسوولان را دلداري مي‌دهد، نشان از تربيت به سبك اهل ‌بيت (ع) در خانواده‌هاست و بايد اين تربيت را قدر بدانيم.
به گزارش ايرنا، در اين ديدار خانواده شهداي مدافع حرم در آذربايجان غربي به بيان خاطراتي از اين شهيدان پرداختند.
آذربايجان غربي چهار شهيد براي دفاع از حريم اهل بيت (ع) تقديم كرده كه سعيد شبان، مصطفي قاسم پور، اسماعيل شجاعي و رضا نقشي را شامل مي شود.
8137/2093