۴ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹
کد خبر: 83146631
T T
۰ نفر
«ملت قهرمان» روایتی از زندگی 10 قهرمان ملی انقلاب اسلامی

تهران- ایرنا- به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مجموعه مستند «ملت قهرمان» از امشب به روی آنتن شبكه یك خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فضل الله شریعت پناهی مدیر گروه اجتماعی شبكه یك، رویكرد مجموعه مستند «ملت قهرمان» را مناسبت با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: مجموعه مستند «ملت قهرمان» تولید مستند سازان جوان مومن و انقلابی است كه نگاهی نو به قهرمانان ملی داشتند.
وی افزود: این مجموعه در 10 قسمت به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تولید شده است و در هر قسمت به قهرمانانی كه در بستر این چهل سال رشد كرده و فعالیت خاصی داشته اند می پردازد.
وی با بیان اینكه «ملت قهرمان» قرار است روایتگر زندگی این قهرمانان باشد، تصریح كرد: این مجموعه با نگاهی نو ساخته شده و معارف دینی و ارزش های انقلاب از اركان اصلی این مستند است.
شریعت پناهی با اشاره به تاثیرگذاری هنر مستند در شناخت و شناساندن چهره ها به مخاطب و جامعه اظهار داشت: محتوا و مسیر این مستندها بحث نگاه امیدوارانه به آینده و ارتقای افق دید جامعه بوده و این مجموعه با نگاهی متفاوت به سراغ سوژه هایی رفته كه تا به حال درباره آنها چیزی گفته نشده است.
وی ادامه داد: ما در شبكه یك چند تیم جوان را جذب كرده ایم كه تا اكنون در خارج از سازمان فعالیت داشته اند و آثار فاخری را تولید كرده اند. و پخش این مستندها حاكی از استقبال رسانه ملی و شبكه یك از دیگر مستند سازان جوان و كار اولی است كه تولیداتی فاخر دارند.
شریت پناهی درباره ویژه برنامه های چهل سالگی شبكه یك گفت: در بحث چهل سالگی انقلاب اسلامی ما نگاه انقلابی در برنامه های گروه اجتماعی شبكه داشته ایم، گروه اجتماعی شبكه یك، یكی از پركارترین و پر برنامه ترین گروهای شبكه است و خط اصلی برنامه هایی از قبیل «صبح بخیر ایران»، «نسخه»، «سیمای خانواده»، «فرمول یك» و «ثریا» بر مبنای حفظ ارزش های انقلاب است، برنامه «ثریا» سالیان سال است كه با دیدی باز پیشرفت های میهن عزیزمان را به نمایش گذاشته است و با دعوت از مسئولان به بیان پیشرفت ها و دستاوردهای این چهل سال می پردازد؛ همچنین برنامه «چله بهار» ویژه برنامه چهل سالگی انقلاب از دیگر برنامه های در حال پخش شبكه یك سیما است.
«ملت قهرمان» در10 قسمت30 دقیقه‌ای به سفارش شبكه یك سیما تولید شده است و از این هفته، سه‌شنبه‌ ها ساعت19.30 روی آنتن می رود.
فراهنگ**9210** 9053
۰ نفر