۴ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۳۰
کد خبر: 83147373
T T
۰ نفر
وزیر فرهنگ پای درد و دل هنرمندان مهاباد نشست

مهاباد - ایرنا - سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مهاباد طی روز جاری با حاشیه های زیبایی از جمله درد دل های هنرمندان با این عضو كابینه دولت تدبیر و امید، اهدای تابلوی نقاشی و نرسیدن مسوولان به آیین استقبال همراه بود.

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی در یازدهمین سفر استانی خود روز یكشنبه به آذربایجان غربی سفر كرد و در دومین روز حضورش در این استان میهمان هنرمندان شهرهای جنوب آذربایجان غربی به میزبانی مهاباد بود.
برای این دیدار تعدادی از هنرمندان و مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های جنوب آذربایجان غربی دعوت شده بودند و زمان شروع برنامه ساعت 11 صبح اعلام شده بود.
طبق برنامه ریزی ها قرار بود جمعی از مسوولان شهرستان برای استقبال از وزیر و هیات همراه در ورودی مهاباد حضور به هم رسانند اما با توجه به اینكه كاروان وزیر و همراهان وی كمی زودتر از مسوولان به محل یادمان خلبان شهید خالد حیدری رسیدند، آیین استقبال برگزار نشد و وزیر به صورت مستقیم به مجتمع فرهنگی هنری مهاباد رفت.
یكی دیگر از حاشیه های این سفر انتخاب سالن كوچك مجتمع فرهنگی هنری مهاباد برای دیدار هنرمندان با وزیر بود كه تعدادی از هنرمندانی كه از 9 شهر جنوب استان به مهاباد آمده بودند، صندلی برای نشستن نداشتند و وزیر از آنان عذرخواهی كرد.
این در حالی بود كه مهاباد دارای چندین سالن بزرگ و مجهز است و این انتخاب شاید به این خاطر بود كه وزیر از وضعیت سالن كوچك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد مطلع شود.
هنرمندان هر كدام از شهرستان های جنوب استان به ترتیب دقایقی پشت تریبون رفتند و مشكلات حوزه فرهنگ و هنر شهرستان خود را بیان كردند كه بیشتر مشكلات بیان شده در خصوص نبود فضای فرهنگی در شهرستان ها بود؛ البته همگی احداث مجتمع های بزرگتر در شهرهای خود را خواستار بودند.
نبود نیروی انسانی كافی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب آذربایجان غربی نیز یكی از دغدغه های نمایندگان هنرمندان بود و به گفته یكی از آنان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مورد نظر وی تنها مدیر و یك كارشناس حضور دارند و كارشناس هم در حال انتقال به شهرستان دیگری است.
برخی از هنرمندان حاضر درخواست كردند كه اجازه دهند خودشان درد دلهایشان را بگویند و جلسه بسیار طولانی شد و بیش از 3.5 ساعت به طول انجامید.
یكی از هنرمندان به نام شورش نصیری كه لقب سریع ترین نقاش آسیا را نیز دارد، تصویری از وزیر فرهنگ و ارشاد را نقاشی كرد و گفت: آقای وزیر باید این تابلو را با مبلغ 300 میلیون تومان از وی بخرد و برای شهرستان اشنویه هزینه كند.
هنرمندی دیگری یكی از كتاب های خود را به وزیر هدیه داد و دیگری تابلو خوشنویسی و ....
یكی از حاشیه های زیبای این دیدار نیز قرائت شعرهایی به زبان های كُردی و تركی توسط شاعران و هنرمندان جنوب آذربایجان غربی بود كه با تشویق های مكرر حاضران روبرو شد.
یكی از هنرمندان نیز در لحظه های پایانی این نشست پشت تربیون رفت و از مشكلاتی كه برای موسسه فرهنگی و هنریش پیش آمده بود، آنچنان با احساس و از تمام وجود مطالبش را بیان كرد كه در پایان بغض گلویش را فشرد و با جاری شدن اشك از چشمانش از جایگاه پایین آمد.
گرفتن عكس دسته جمعی هنرمندان به همراه وزیر و افتتاح نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی نیز از دیگر حاشیه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مهاباد بود.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در 125 كیلومتری جنوب ارومیه، مركز آذربایجان غربی واقع است.
3020/6185/3072
۰ نفر