۵ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۰۱
کد خبر: 83148303
T T
۰ نفر
اولین مدل پروژه مشاركتی ریلی در بهارستان اجرا می شود

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل شركت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید كشور گفت: اولین مدل پروژه مشاركتی ریلی كشور در شهر جدید بهارستان در جوار اصفهان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا حبیب الله طاهر خانی روز چهارشنبه هنگام بازدید از پروژه های مسكن مهر و قطار شهری شهر جدید بهارستان افزود: در گذشته تامین بودجه پروژه هایی چون قطار شهری از طریق منابع دولتی و منابع داخلی شركت عمران انجام می شد و توسعه قطار شهری از طریق این منابع بود اما در بودجه سال 98 دولت ظرفیت جدیدی برای اجرای پروژه های حمل ونقل ریلی فراهم كرده است.
طاهر خانی افزود: در این بودجه اعتبار در نظر گرفته برای پروژه های مشاركتی سه هزار میلیارد ریال است و دولت این امكان را می دهد كه برای این میزان اعتبار، پروژه مشاركتی تعریف شود و بعد از تعریف شركای ما از بانك تسهیلات دریافت كرده و در نتیجه تكمیل پروژه ها سرعت می گیرد.
وی گفت: تجربه زیادی در پروژه های مشاركتی ریلی نداریم و اولین مدل پروژه مشاركتی ریلی كشور را ما در شهر جدید بهارستان اجرا می كنیم و به دلیل توجه ویژه دولت و اختیاراتی كه در بودجه سال 98 برای مدل مشاركتی ریلی به ما داده باید این پروژه ها اقتصادی شوند.
طاهر خانی تاكید كرد: امیدواریم تا سال 99 و همزمان با بهره برداری از20 هزار واحد مسكونی در استان اصفهان قطار شهری این شهر نیز به بهره برداری برسد.
وی با تاكید بر اینكه بسیاری از فعالیت ها در كشور با مدل های قدیمی محقق نمی شود افزود : ما در شهرهای جدید باید منابع را اهرم كنیم تا اتمام پروژه ها سرعت بگیرد ودر قانون بودجه سال 98 توجه ویژه ای به توسعه حمل ونقل ریلی شده است.

** ساخت 200 هزار واحد مسكونی در 21 شهر جدید كشور
مدیرعامل شركت مادر تخصصی شهرهای جدید كشور همچنین از شروع ساخت 200 هزار واحد مسكونی در21 شهر جدید كشور خبرداد و گفت: تا پایان سال 99 باید ساخت این 200 هزار واحد مسكونی به پایان برسد.
طاهر خانی ادامه داد: در استان اصفهان ومجموعه انبوه سازان در حوزه ساخت و ساز واحدهای مسكونی دست یاری به دولت داده اند و 20 هزار واحد مسكونی نیز دراین استان ساخته می شود و امروز تفاهم نامه هشت هزار و 500 واحد مسكونی در شهر جدید بهارستان بسته شد و تا دهه فجر عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی به تولید وعرضه مسكن در سطح كشور اشاره كرد و افزود: ما در سطح كشور 2.5 میلیون خانه لوكس خالی داریم اما این جهت گیری در مناطق برخوردار است و اقشار كم درآمد دسترسی به آن ندارند و دولت برای ایجاد آرامش وتحرك بخشی به تولید وعرضه بازار مسكن پیش قدم شده و با ساخت 200 هزار واحد مسكونی در سطح كشور امیدواریم تحرك جدیدی در حوزه مسكن در سطح كشور رقم بخورد.
طاهر خانی همچنین در خصوص محور میانی شهر بهارستان نیز گفت: باید در طراحی، برنامه ریزی واجرای این پروژه دقت شود و تمام هنر شهرسازی را درآن اجرا كنیم تا این پروژه به یك الگو برای شهرهای جدید تبدیل شود چرا كه تمام رویكردهای نوین شهری همچون حمل ونقل پاك ومباحث مربوط به توسعه فعالیت های اجتماعی وفرهنگی همه در قالب محور میانی اتفاق می افتد.

** واگذاری زمین رایگان برای احداث بیمارستان در شهرهای جدید
مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید گفت: یكی از مشكلات شهرهای جدید نبود بیمارستان است در گذشته ما فقط به بخش دولتی ودانشگاه علوم پزشكی زمین رایگان می دادیم تا بیمارستانی ساخته شود ولی اكنون اگر بخش خصوصی تصمیم به احداث بیمارستان بگیرد زمین به قیمت منطقه ای در اختیارشان قرار می دهیم.
طاهر خانی تاكید كرد : باید اطلاع رسانی عمومی شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی مشخص وبا حمایت ما در واگذاری زمین فعالیت خود را شروع كنند.
شهر جدید بهارستان در 20 كیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان، در مسیر جادهٔ اصفهان - شیراز و در دامنهٔ شمالی رشته كوه كم ‌ارتفاعی به نام لاشتر قرار گرفته ‌است.
7141/ 6022