۵ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱
کد خبر: 83148371
T T
۰ نفر
واردات گوسفند از هفته آینده آغاز می شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام كشور از واردات نخستین محموله 50 هزار راسی دام زنده گوسفندی در هفته آینده خبر داد و گفت: این اقدام علاوه بر اشتغالزایی در سطح كشتارگاه ها، روند كاهش قیمت دام زنده، لاشه و آلایش را در پی خواهد داشت.

«حمید ورناصری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با تاكید براین كه برنامه جدی كاهش قیمت گوشت قرمز را در سطح بازار داریم افزود: اكنون به طور متوسط روزانه بین 100 تا 150 تن گوشت گرم گوسفندی به كشور وارد می شود كه برای پوشش دادن كل بازار، برنامه افزایش حجم واردات گوشت قرمز گرم و منجمد را داریم.
وی اظهاراشت: هر هفته 50 هزار راس دام زنده گوسفندی از كشور رومانی تامین و به بازار عرضه می شود كه به طور حتم در كاهش قیمت دام زنده، لاشه ،آلایش (كله و پاچه، دل و جگر) تاثیر خواهد داشت.
مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام كشور از واردات گوشت گرم گوساله بسته بندی خبرداد و گفت: قرار است گوشت گرم گوساله بسته بندی توسط بخش خصوصی و با مدیریت شركت پشتیبانی امور دام به كشور وارد شود كه این مهم نیز در روند كاهش قیمت گوشت قرمز در بازار موثر خواهد بود.
وی اضافه كرد: اكنون مجوزهای واردات در حال دریافت است كه به زودی این محموله گوشت گرم گوساله از كشورهای اروپایی تامین و به بازار عرضه می شود.
به گفته مدیر عامل شركت پشتیبانی امور دام، در یك تا دو ماه گذشته نیز گوشت گوساله گرم بسته بندی، به كشور وارد شده بود.
وی با بیان این كه قیمت گذاری گوشت گوساله گرم و دام زنده نیز توسط سازمان حمایت از مصرف كنندگان انجام خواهد شد، ادامه داد: انواع گوشت قرمز توسط شركت پشتیبانی امور دام كشور در میادین میوه و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای و صنوف عرضه می شود.

** گوشت مرغ گرم به قیمت 9800 تومان عرضه می شود
ورناصری از عرضه گوشت مرغ گرم در میادین اصلی و سازمان میادین خبرداد و گفت: برای تنظیم بازار، اكنون در حال عرضه گوشت مرغ گرم با قیمت 9 هزار و 800 تومان در میادین اصلی و سازمان میادین هستیم.
وی افزود: اكنون گوشت مرغ منجمد نیز به شكل نامحدود و با قیمت هشت هزار و 900 تومان عرضه می شود كه این حجم عرضه موجب كاهش بیش از یك هزار تومانی نرخ مرغ در بازار شده است.
به گفته مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام كشور، اكنون گوشت مرغ منجمد در میادین، فروشگاه های زنجیره ای، ماشین های سیار در سطح شهر، صنف ماهی و مرغ فروشی های سطح شهر و حتی رستوران ها و چلوكبابی ها عرضه می شود و مشكلی در عرضه نداریم.

** قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار به كمتر از 16 هزارتومان رسید
این مقام مسئول در شركت پشتیبانی امور دام كشور گفت: این شركت با عرضه نامحدود تخم مرغ وارداتی به قیمت 13 هزارو 800 تومان توانست قیمت هر شانه 30 تایی تخم مرغ را به كمتر از 16 هزارتومان در سطح بازار برساند كه كاهش قابل توجهی رخ داده است.
وی اضافه كرد: با وجود انتقاد تولیدكنندگان تخم مرغ، روند توزیع این محصول تا متعادل شدن قیمت ها ادامه خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، بررسی میدانی از بازار در روزهای اخیر نشان می دهد كه قیمت هركیلوگرم گوشت مرغ بین 13 تا 15 هزارتومان، تخم مرغ 30 تایی شانه ای به 24 هزار تومان و گوشت قرمز بین 70 تا 80 هزارتومان و هر كیلوگرم دام زنده بین 25 تا 30 هزار تومان در بازار عرضه می شد كه با حضور گسترده و مستمر شركت پشتیبانی امور دام كشور برای تنظیم بازار، نرخ این محصولات روند كاهشی به خود گرفته است.
سالانه 2.3 میلیون تن گوشت مرغ و 940 هزارتن تخم مرغ در كشور تولید می شود كه نیاز داخلی را تامین می كند.
نیاز مصرفی گوشت قرمز كشور نیز نزدیك به یك میلیون تن است كه 840 هزار تن آن از محل تولیدات داخلی و بیش از 100 هزار تن آن از محل واردات گوشت گرم گوسفندی، گوشت منجمد گوساله و حتی دام زنده تامین می شود.
اقتصام**9186**9189
۰ نفر