۵ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۰۰
کد خبر: 83148773
T T
۰ نفر
گيلان كمترين باروري را در بين استان هاي كشور دارد

رشت - ايرنا- مديركل دفتر سلامت، جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: بر اساس سرشماري سال 95، گيلان كمترين رشد جمعيت را در بين استان هاي كشور داشته و داراي كمترين باروري است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيدحامد بركاتي روز چهارشنبه در حاشيه برگزاري نشست آموزشي توجيهي مربيان آموزش هاي هنگام ازدواج برنامه همكاري مشترك دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني گيلان در رشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به طوري كلي ميزان ازدواج ها در اين استان كاهش يافته و فرزند آوري كمتر شده است.
وي با بيان اين كه استان گيلان بيشترين سالمند را در كشور دارد، افزود : اگر سالمندي را بالاي 60 سال بدانيم، متوسط جمعيت سالمندي در كشور 2 / 9 ( 9 و دو دهم درصد) است اما در گيلان بر اساس سرشماري سال 95 ، 2 / 13 است كه برآورد مي شود تا انتهاي سال 97 به 14 درصد ارتقاء يابد.
مديركل دفتر سلامت، جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خاطر نشان كرد: سوء تغذيه در گيلان نداريم اما بيشترين افزايش وزن و چاقي را در كودكان اين استان داريم.
وي با بيان اين كه با اين وجود نمي توان برنامه همگن و يكساني را براي كل كشور در مواردي از جمله سالمندي، باروري و غيره ارايه داد، خاطرنشان كرد: برنامه ها بايستي متناسب با وضعيت هر استاني باشد.
بركاتي درباره برنامه ملي كنترل و كاهش طلاق بر اساس تفاهنامه بين وزارت كشور، شوراي عالي انقلاب فرهنگي و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خاطر نشان كرد: وزارت بهداشت، مجري برنامه كنترل و كاهش طلاق است كه در اين راستا آموزش هاي قبل از ازدواج، حين و بعد ازدواج را انجام مي دهد.
نشست آموزشي توجيهي مربيان آموزش هاي هنگام ازدواج برنامه همكاري مشترك دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان گيلان امروز (چهارشنبه) در معاونت بهداشتي اين دانشگاه برگزار شد.
در اين نشست يكروزه ، كارگاه هاي تخصصي با موضوعاتي از جمله حقوق زوجين در خانواده، سلامت جنسي و اهميت آن در تحكيم خانواده و مهارت هاي برقراري ارتباط براي مربيان، اندوه هاي عاطفي، مرزبندي رابطه با خانواده ها، مهارت كنترل خشم، بايد ها و نبايدهاي تدريس آموزش حين عقد، حقوق زوجين در خانواده، عوامل موثر در استحكام خانواده و جلوگيري از فروپاشي خانواده برگزار شد.
7286 /6030
۰ نفر