توسعه زيست‌بوم‌‌ِ اقتصاد نوآورانه در نمايشگاه تبليغات

تهران - ايرنا - معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در راستاي ايجاد و ارتقاي زيست بوم، نوآوري و كارآفريني، بسترهاي توسعه در چهار حوزه تسهيل فضاي كسب و كارهاي نوپا، بازار، پشتيباني مالي و جذب سرمايه دستگاههاي اجرايي را برحسب نيازسنجي و متناسب با خوشه هاي تخصصي شركت‌هاي خلاق فراهم كرده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا از پانزدهيمن نمايشگاه بين المللي تبليغات و بازار يابي معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، ستاد توسعه فناوري‌هاي نرم و هويت‌ساز در امور فرهنگي و صنايع خلاق اين معاونت با هدف معرفي، حمايت و توسعه‌ي اقتصادِ خلاق به عنوان رويكردي نوين در اقتصاد، صنعت و فرهنگ، تلاش دارد در كنار شكل‌گيري شركتهاي دانش‌بنيان، آن دسته از شركتهاي خلاق را كه در فضاي ديجيتال، كسب و كارهاي نوين و فرهنگ و هنر فعال هستند و ماهيت رشد آن‌ها بر مبناي نوآوري و ارايه خدمات و مدلهاي نوين كسب و كار است در برنامه توسعه زيست‌بوم شركت‌هاي خلاق، شناسايي و حمايت كند.
بر همين اساس، ستاد برگزاري نمايشگاه تبليغات و بازاريابي با فراهم آوردن امكان حضور ستاد توسعه فناوري‌هاي نرم و هويت‌ساز در امور فرهنگي و صنايع خلاق، از كارآفرينان و فعالان خلاق حوزه تبليغات كه تمايل به تجاري‌سازي ايده‌هاي نو و خلاقانه خود دارند، دعوت مي‌كند با حضور در غرفه اين ستاد به شكل مستقيم در جريان فرآيند بهره‌مندي از اين فرصت قرار گيرند.
هدفهاي محوري اين برنامه؛ توسعه زيست‌بوم نوآوري، كارآفريني و ارتقاي سهم شركتهاي خلاق در اقتصاد، توسعه كيفي مشاغل از طريق حمايت از شركتهاي خلاق، اشتغال‌زايي جوانان متخصص، ايجاد و تقويت برندهاي شركتهاي خلاق در صنايع و محصولات فرهنگي كشور و خدمات جديد مبتني برفناوري و نوآوري، چاره‌جويي براي معضلات اجتماعي و مشكلات اساسي مانند كم‌آبي، خشكسالي و پسماند، كنترل آلاينده هاي زيستي، بهينه سازي مصرف انرژي، اصلاح الگوي مصرف با رويكردهاي خلاق و نوآورانه، تقويت صادرات و همكاريهاي بينالمللي در حوزه صنايع خلاق، فرهنگ و كسب و كارهاي نوآورانه تعريف شده‌اند.
شركت‌هاي علاقه‌مند و فعال در اين حوزه‌ها براي دريافت اطلاعات بيشتر مي‌توانند به پايگاه الكترونيك اطلاع‌رساني اين ستاد www.ircreative.isti.ir مراجعه كنند.

** رونمايي كتاب نمايشگاه تبليغات، بازاريابي و صنايع وابسته

كتاب پانزدهمين نمايشگاه بين المللي تبليغات، بازاريابي و صنايع وابسته همزمان با برگزاري اين رويداد بزرگ رونمايي مي شود.
اين كتاب كه حاوي اطلاعات شركتهاي تبليغاتي شركت‏كننده، معرفي نمايشگاه و توانمندي‏هاي آن است، اطلاعات لازم درباره نمايشگاه و مشاركت كنندگان را دراختيار بازديدكنندگان، علاقمندان و فعالان اين عرصه قرار مي‌دهد.
نمايشگاه تبليغات و بازاريابي هر سال با حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي شود و فعالان تبليغات از حوزه‏هاي مختلف چاپي، محيطي، هدايا و ... در آن حضور دارند.
اين كتاب از روز آغاز نمايشگاه در اختيار بازديدكنندگان قرار خواهد گرفت و از اين طريق بازديدكنندگان با شركت هاي حاضر در نمايشگاه و زمينه فعاليت آنها آشنا خواهند شد.
پانزدهمين دوره نمايشگاه بين المللي تبليغات، بازاريابي و صنايع وابسته از 12تا 15 دي برگزار مي شود و فعالان صنعت تبليغات سراسر كشور را با هدف ارائه تجارب تخصصي و حرفه‌اي تبليغات در كنار حضور شركت هاي تبليغاتي خارجي، گرد هم آورده است.

** تقويت گفتمان تبليغاتي حمايت از كالاي ايراني

چهارمين جشنواره تبليغات ايران با رويكرد تقويت گفتمان تبليغاتي در حمايت از كالاي ايراني، با مشاركت دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها، كارگاه‌هاي آموزشي 'تبليغات ديجيتال' و ' توليد محتواي تبليغاتي' را برگزار مي‌كند.
معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در چارچوب سياست‏هاي حمايت از كالا و سرمايه‌ي ايراني و استفاده از ظرفيت‏هاي بخشِ خصوصي با حضور استادان دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها و ارائه تاييديه آموزشي كارگاه‌هاي تبليغات ديجيتال و توليد محتواي تبليغاتي در برگزاري چهارمين جشنواره تبليغات ايران مشاركت دارد.
كارگاه‌هاي آموزشي اين جشنواره با شعار خلاقيت و اثربخشي در تبليغات با هدف حمايت از كالاها و خدمات ايراني چهارشنبه 12 دي ماه برگزار خواهند شد.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نيمه دي ماه سال جاري علاوه بر مشاركت در چهارمين جشنواره تبليغات ايران و پانزدهمين نمايشگاه بين‏‌المللي تبليغات و بازاريابي و صنايع وابسته، همايش سراسري كارشناسان تبليغات استان‌ها و را برگزار مي‌كند.

** نمايشگاه تبليغات ميزبان نهادهاي صنفي تبليغات

انجمن‌هاي صنفي و اتحاديه‌هاي تبليغاتي استاني‌ در راستاي برنامه‌ريزي حمايتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي تقويت نهادهاي صنفي در پانزدهمين نمايشگاه بين¬المللي تبليغات، بازاريابي و صنايع وابسته حضور دارند.
انجمن‌ها و اتحاديه‌هاي تبليغاتي استان‌هاي خراسان رضوي، فارس، مازندران، مركزي، همدان، قم و يزد در اين نمايشگاه، دستاوردهاي تجربي - حرفه‌اي و تخصصي خود را ارائه مي‌كنند.
بر همين اساس، ستاد برگزاري نمايشگاه پانزدهم هم‌راستا با برنامه‌هاي دفتر تبليغات و اطلاع‌رساني براي تقويت نهادهاي صنفي غيردولتي و تسهيل حضور آن‌ها در اين نمايشگاه با اختصاص غرفه‌ها و امكانات رايگان، بستر حضور كانون‌هاي آگهي و تبليغاتي استان را در چارچوب انجمن‌هاي صنفي استاني تبليغات فراهم آورده است.
دفتر تبليغات واطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، برگزاري متمركز 3 رويداد بزرگ تبليغاتي را در دي ماه امسال، در راستاي سياست‌ها و برنامه‌هاي خود براي همراهي با فعالان حوزه تبليغات در دستور كار قرار داده است؛ همايش سراسري كارشناسان تبليغات استان‌ها ، پانزدهمين نمايشگاه بين‏‌المللي تبليغات، بازاريابي و صنايع وابسته و چهارمين جشنواره تبليغات ايران با شعار حمايت از توليد كالاي ايراني.
انجمن‌هاي صنفي و اتحاديه‌هاي تبليغاتي كشور همراه با ديگر نهادهاي غيردولتي فعال در صنعت تبليغات و صنايع وابسته در سالن 27 نمايشگاه بين‌المللي حاضر هستند.

** ديماه و سه رويداد بزرگ حوزه رسانه و تبليغات
به گزارش ايرنا، دفتر تبليغات و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، برگزاري متمركز 3رويداد بزرگ تبليغاتي را در دي ماه امسال، در راستاي سياست‌ها و برنامه‌هاي خود براي همراهي با فعالان حوزه تبليغات در دستور كار قرار داده است.
براين اساس ،همايش سراسري كارشناسان تبليغات استان‌ها 12 و 13 دي ماه با حضور محمد سلطاني‌فر معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با هدف بازآموزي و دانش‌افزايي قوانين و مقررات و آشنايي با سامانه الكترونيك تبليغات برگزار مي‏ شود.
پانزدهمين نمايشگاه بين‏ المللي تبليغات و بازاريابي در محل دائمي نمايشگاه بين‏المللي تهران از 12 تا 15 دي ماه، كانون‏هاي آگهي و تبليغاتي، ارائه‏كنندگان خدمات و توليدكنندگان كالاهاي تبليغاتي را گرد هم مي‌آورد و هم‌زمان با آن نيز چهارمين جشنواره تبليغات ايران توسط موسسه آرمان روابط عمومي برگزار مي‏ شود.
كانون‌ها و شركت‌هاي آگهي و تبليغاتي در نمايشگاه تبليغات و بازاريابي، دانش و تجربه خود را در توليد و بازاريابي كالاها ، خدمات و تبليغات به اشتراك خواهند گذاشت و تشكل‏هاي صنفي كانون‌هاي تبليغاتي استان‌ها، زيرمجموعه‌هايي از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و نيز شهرداري‌ها در كنار حضور شركت‌هاي تبليغاتي خارجي، هم‌افزايي تازه‌ايي را تجربه خواهند كرد.
چهارمين جشنواره تبليغات ايران با شعار حمايت از توليد كالاي ايراني در 12 دي ماه برگزار خواهد شد و آثار و فعاليت‌هاي تبليغاتي ارسالي مرتبط با توليد كالاي ايراني كه مورد توجه سياست‌گزاري‌هاي اقتصاد مقاومتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است به طور ويژه به عنوان شاخص داوري اين جشنواره مورد بررسي و داوري قرار خواهد گرفت.
وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي دولتي؛ شركت‌ها و مؤسسات صنعتي و بازرگاني دولتي و غيردولتي؛ بانك‌ها، مؤسسه‌هاي اعتباري، مالي، ليزينگ‌ها و شركت‌هاي تأمين سرمايه، بيمه‌ها و شركت‌هاي خدمات بيمه‌اي، مؤسسه‌ها، سازمان‌ها و كانون‌هاي تبليغاتي، مشاوران تبليغات و مؤسسات تحقيقات، رسانه‌هاي فعال در حوزه آگهي و تبليغات و علاقه‏ مندان از مخاطبان اصلي جشنواره تبليغات ايران هستند.
فراهنگ ** 1355 ** 1418