۶ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۵۰
کد خبر: 83149493
T T
۰ نفر
چهارمين كنفرانس فارغ التحصيلان دانشگاه شريف برگزار شد

تهران- ايرنا- چهارمين كنفرانس سالانه فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتي شريف با شعار بررسي چالش هاي كشور همزمان با چهارمين سري سمينارهاي زمستانه علوم كامپيوتر در دانشگاه شريف برگزار شد.

به گزارش روز پنج شنبه ايرنا به نقل از دانشگاه شريف چهارمين كنفرانس سالانه فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتي ديروز با هدف بكارگيري دانش و تجربيات اساتيد و فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتي شريف در سالن جابربن حيان آغاز به كار كرد.
در ابتداي اين كنفرانس مهندس شيري دبيركل انجمن فارغ التحصيلان طي سخناني به ارائه گزارشي پيرامون انجمن فارغ التحصيلان پرداخت و افزود: دانشگاه صنعتي شريف در طول بيش از 52 سال فعاليت خود در حدود 55 هزار فارغ التحصيل به جامعه تحويل داده است كه در حوزه هاي مختلف علمي، پژوهشي فني و صنعتي، اجتماعي و اقتصادي و... صاحب نظر و نخبه هستند كه با برخورداري از اين ظرفيت بالا مي توان چالش هاي مبتلا به جامعه را كارشناسانه و دقيق مورد تجزيه و تحليل قرار و راهكارهاي مناسب به مسئولين زيربط ارائه داد.
در ادامه اين كنفرانس دكتر فتوحي رياست دانشگاه طي سخناني خطاب به فارغ التحصيلان گفت: فارغ التحصيلان بي شك يكي از اندوخته هاي مهم يك دانشگاه هستند و شما مايه افتخار شريف هستيد.
وي گفت: دانشگاه صنعتي شريف با وجود سختي ها و مسايل سياسي و اقتصادي جامعه توانسته است همچنان جايگاه واقعي خود را در دنيا و منطقه حفظ نمايد.
رئيس دانشگاه افزود: دانشگاه صنعتي شريف در ابتداي تاسيس خود با 404 دانشجو و چهار دانشكده كار خود را آغاز كرد كه خوشبختانه اين تعداد در حال حاضر به 12 هزار دانشجو و 55 هزار فارغ التحصيل رسيده است.
دكتر فتوحي خاطر نشان كرد: در سال 97 از تعداد 100 نفر اول كنكور تعداد 98 نفر دانشگاه شريف را براي تحصيل انتخاب كردند و از 40 نفر المپياد علمي رياضي، فيزيك و كامپيوتر نيز تقريبا همگي دانشگاه شريف را براي ادامه تحصيل برگزيدند.
وي خاطر نشان كرد: از ابتداي شهريور ماه سال 93 تا پايان سال 96 تعداد سه هزار و 900 درخواست جذب هيأت علمي داشتيم كه از اين بين 80 نفر موفق به جذب شدند كه 29 درصد اين افراد از فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتي شريف و 64 درصد آنها از خارج كشور جذب شدند.
دكتر فتوحي در پايان كمك هاي خيرين، والدين دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاه را شايان توجه دانست و افزود: كمك بودجه هاي دولتي به دانشگاه ها به تنهايي پاسخ گو نيست و مي توان به كمك هاي مالي اين افراد به پيشبرد هر چه بيشتر دانشگاه كمك كرد.
گفتني است در ادامه افتتاحيه چهارمين كنفرانس فارغ التحصيلان دكتر فاطمي دبير علمي كنفرانس طي سخناني به گزارش اجمالي برنامه پرداخت و گفت: در كنفرانس امسال 4 محور موضوعات اجتماعي و اقتصادي، چالش هاي آموزشي، دستاوردهاي دانش آموختگان و علم داده مورد توجه قرار گرفته است.

**آغاز به كار سري سمينارهاي زمستانه علوم كامپيوتر در دانشگاه
همچنين چهارمين سري سمينار‌هاي پيشرفته در علوم و مهندسي كامپيوتر (Winter Seminar Series) ديروز در دانشگاه صنعتي شريف آغاز به كار كرد.
اين رويداد دو روزه با هدف گردآوري دانشمندان و مهندسان ايراني سراسر جهان جهت تقويت و گسترش اين شبكه در حال برگزاري است و تمركز آن بر روي نوآورانه‌ترين موضوعات در علوم و مهندسي كامپيوتر است.
در چهارمين سري سمينار‌هاي پيشرفته در علوم و مهندسي كامپيوتر پژوهشگراني از دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي پيشتاز در سراسر جهان از جمله گوگل، اسپاتيفاي، دانشگاه استنفورد، دانشگاه صنعتي شريف وديگر دانشگاه ها سخنراني كرده و نتايج آخرين تحقيقات و پژوهش هاي خود را ارائه خواهند كرد.
اين رويداد با همت انجمن علمي دانشكده مهندسي كامپيوتر دانشگاه صنعتي شريف و با حضور بيش از 350 نفر از دانشجويان و پژوهش‌گران ايراني در حال برگزاري مي باشد و فرصت مغتنمي براي آگاهي از آخرين دستاوردهاي حوزه علوم كامپيوتر در ايران و جهان و همچنين به اشتراك‌گذاري تجارب مربوط خواهد بود.
**9487** 9053