۷ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۰۰
کد خبر: 83150257
T T
۰ نفر
ائمه جمعه خراسان رضوي حماسه 9 دي را نتيجه بصيرت مردم دانستند

مشهد- ايرنا- ائمه جمعه خراسان رضوي حماسه 9 دي را نتيجه بصيرت عمومي و تبعيت مردم از منويات رهبر معظم انقلاب دانستند.

امام جمعه سبزوار گفت: حماسه 9 دي نتيجه بصيرت عمومي در برابر دخالت دشمنان در امور داخلي كشور بود.
حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا مقيسه در خطبه هاي نماز جمعه سبزوار با بيان اينكه حماسه 9 دي بايد همواره زنده بماند افزود: در چنين روزي مردم با بصيرت و احساس مسئوليت براي حمايت از مباني انقلاب و ولايت فقيه به صحنه آمدند.
وي اظهار داشت: در فتنه سال 88 دشمنان با تيم رسانه اي خود در پي تضعيف استقلال كشور بودند كه بصيرت مردم توطئه دشمنان و عناصر وابسته به آنها را خنثي كرد.
وي با اشاره به تصميم رئيس جمهوري آمريكا براي خروج نيروهاي اين كشور از سوريه گفت: قدرت آمريكا رو به افول است و اين تصميم بيانگر شكست سياست ها و مداخلات آمريكا در منطقه خاورميانه است.
حجت الاسلام مقيسه افزود: امروز مقاومت اسلامي با الگوي انقلاب اسلامي عرصه را بر صهيونيست ها و قدرتهاي غربي تنگ كرده است.
وي همچنين با تسليت درگذشت آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: وي فقيه گرانقدر و يار باوفاي رهبر انقلاب بود.
وي گفت: آيت الله شاهرودي در سنگرهاي حساس و حوزه هاي عليمه قم و نجف خدمات صادقانه به مردم و انقلاب انجام داد و منش و تفكر وي به وسيله همفكران و شاگردانش ادامه دارد.

* امام جمعه تربت حيدريه نيز گفت: 9 دي روز تجديد ميثاق امت با رهبري است.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتي در خطبه هاي نماز جمعه تربت حيدريه افزود: دشمنان با طرح ادعاي تقلب در انتخابات 88 قصد داشتند به پايه و بنيان انقلاب اسلامي ضربه وارد كنند اما با درايت رهبري و انسجام و وحدت ملي، اين فتنه شوم آنان خنثي شد.
وي اظهار داشت: مردم با خلق حماسه 9 دي، بار ديگر ثابت كردند كه همچنان گوش به فرامين رهبري هستند و تا پاي جان از ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي محافظت و پاسداري مي كنند.
وي گفت: دشمنان موضوع انتخابات در سال 88 را بهانه قرار دادند و عده اي فتنه گر در داخل كشور نيز آب به آسياب دشمن ريختند اما مردم با تبعيت از فرامين رهبري و حضور پرشور در مراسم روز 9 دي و خلق حماسه اي جاويد، دسايس سازمان يافته دشمنان و بدخواهان نظام را نقش برآب كردند.
امام جمعه تربت حيدريه با اشاره به توطئه هاي مختلف دشمنان در طول عمر با بركت انقلاب افزود: نظام اسلامي با درايت رهبري و انسجام ملي، اكنون ثابت و استوار به حيات جاودانه خود ادامه مي دهد.
وي اظهار داشت: لازمه مقابله با توطئه هاي دشمنان، حفظ بيداري، بصيرت و هوشياري مردم است و در صورت تحقق اين مهم بدخواهان هيچگاه به نقشه هاي شوم و پليد خود دست نخواهند يافت.
وي همچنين با اشاره به ارتحال آيت الله شاهرودي گفت: اين عالم رباني در طول عمر با بركت خود به نظام، انقلاب و مردم خدمات ارزنده ارائه كرد و درگذشت اين انسان فرهيخته ضايعه اي بزرگ براي كشور است.
وي افزود: آيت الله شاهرودي همواره در مسير ولايت گام برداشت و پشتيبان قوي براي ارزش ها و دستاوردهاي نظام مقدس اسلامي بود.

امام جمعه موقت گناباد نيز گفت: اتحاد مردم با ولايت فقيه، تبعيت از منويات رهبري و حضور گسترده آنان در حماسه نهم دي ماه، بساط فتنه را در سال 1388 برچيد.
حجت الاسلام حسين اسلامي در خطبه هاي نماز جمعه گناباد افزود: مردم با شركت باشكوه خود در مراسم 9 دي نشان دادند كه پشتيبان ولايت و نظام هستند و به دشمنان نيز پيام دادند كه به هيچ عنوان از اين نظام دست برنخواهند داشت.
وي اظهار داشت: اطاعت از ولايت فقيه در تحقق اقتصاد مقاومتي معنا مي يابد و همه مسئولان و آحاد مردم بايد در بستر سازي اين مهم تلاش كنند.
وي گفت: رهبر معظم انقلاب در سالهاي گذشته همواره بر اهتمام بخشهاي مختلف و مسئولان براي تحقق اقتصاد مقاومتي تاكيد كردند و مهمترين الزام كاهش مشكلات كشور از جمله در بخش اقتصادي توجه به اين مساله است.
وي با قدرداني از اهتمام قوه قضائيه در برخورد با مفسدان اقتصادي افزود: بايد حلقه مفسدان نابود شود و بستر فساد در جامعه برچيده گردد.
امام جمعه موقت گناباد با تسليت درگذشت آيت الله هاشمي شاهرودي رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام و نماينده استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: آن مرحوم هيچ زمان در سياست ورزي از دايره تقوا خارج نشد و هميشه خود را سرباز ولايت فقيه مي دانست كه شخصيت وي بايد الگوي سياستمداران ما قرار گيرد.
2095/ 7079/ 7495 / 6053