۷ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۵۸
کد خبر: 83150350
T T
۰ نفر
ائتلاف سعودي به نقض آتش بس در الحديده ادامه داد

تهران - ايرنا - ائتلاف سعودي و مزدوران آن براي دهمين روز متوالي، آتش بس در استان الحديده يمن را نقض كردند.

به گزارش روز جمعه ايرنا به نقل از شبكه خبري المسيره، مزدوران عربستان در اقدامي جديد براي نقض توافق آتش بس ميان طرف هاي يمني در مذاكرات سوئد، صبح امروز بيش از 100 خمپاره به يكي از مزارع غرب شهر التحيتا شليك كردند.
بر اساس اين گزارش، مزدوران عربستاني با شليك خمپاره به منطقه الشباب در شرق شهر الحديده و حمله توپخانه اي به روستاي الشبيله در شرق شهر التحيتا بار ديگر آتش بس الحديده را نقض كردند.
همزمان با حملات مزدوران، هواپيماهاي متجاوز عربستاني منطقه الحسينيه در نزديكي روستاي القبيع در شهر بيت الفقيه استان الحديده را نيز مورد حمله هوايي قرار دادند.
رژيم آل سعود و مزدوران آن، به رغم توافق به دست آمده در مذاكرات سوئد ميان طرف هاي يمني درباره آتش بس در استان الحديده، تجاوز به يمن را ادامه مي دهند.
سخنگوي رسمي نيروهاي مسلح يمن پيش از اين گفته بود كه با وجود پايبندي نيروهاي انصارالله به توافق آتش بس، ائتلاف متجاوز سعودي در 24 ساعت گذشته، 64 بار توافق را نقض كرد.
در پي مذاكرات طرف هاي يمني و اعلام مارتين گريفيث نماينده ويژه سازمان ملل متحد، آتش بس در يمن از 27 آذرماه گذشته آغاز شد. اما با اين حال مقام هاي يمني تاكنون از نقض مكرر آتش بس از سوي نيروهاي متجاوز و مزدوران وابسته به ائتلاف سعودي خبر داده اند.
اين آتش بس به دنبال توافق دو طرف در چهارمين دور مذاكرات صلح يمن در استكهلم سوئد حاصل شد.
شبد**خاورم** 1453**1379
۰ نفر