۹ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۱۰
کد خبر: 83152698
T T
۰ نفر
7 شركت لبنی جریمه شدند

تهران-ایرنا- معاون سازمان تعزیرات حكومتی گفت: از مجموع 17 پرونده شركت های لبنی در تعزیرات حكومتی استان تهران، هفت شركت جریمه شدند، یك شركت حكم برائت گرفت، دو پرونده به تعزیرات استان ها منتقل شدند و هفت پرونده دیگر در جریان رسیدگی قرار دارد.

محمدعلی اسفنانی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره آخرین وضعیت پرونده های لبنی اظهار داشت: یكی از شركت های لبنیات سه میلیارد و 700 میلیون ریال محكوم شد و حكم آن اجرا شده است. شركت دیگری 34 میلیارد ریال محكوم و پروانه فعالیت آن به مهر تخلف نوبت اول ممهور شد.
وی ادامه داد: پرونده شركت لبنی دیگری به 300 میلیارد ریال محكوم شده است و در مرحله تجدید نظر قرار دارد همچنین جریمه قطعی 360 میلیارد ریالی برای شركت لبنیاتی دیگر در مرحله اجرا است.
اسفنانی افزود: شركت لبنی دیگری به پرداخت جریمه 68 میلیارد ریالی محكوم شده است همچنین این شركت یك ماه نمی تواند از انواع خدمات دولتی از جمله ارز و سهمیه استفاده كند. پروانه فعالیت این شركت برای دومین بار به مهر تخلف ممهور شده است و این حكم در مرحله تجدید نظر قرار دارد.
مدیركل تعزیرات حكومتی استان تهران گفت: شركت لبنی دیگری به پرداخت جریمه 22 میلیارد ریالی محكوم شده است و پروانه فعالیت آن نیزبه مهر تخلف نوبت اول ممهور شد. شركت دیگری نیز 16 میلیارد و 500 میلیون ریال محكومیت جزای نقدی گرفت.
اسفنانی اضافه كرد: برای یكی از شركت های لبنی حكم برائت صادر شد و دو پرونده نیز به دلیل وجود دفاتر مركزی در سایر استان ها از صلاحیت رسیدگی در تهران خارج و به اداره كل تعزیرات حكومتی آن استان انتقال یافت.
معاون سازمان تعزیرات حكومتی در پاسخ به اینكه چرا اسامی شركت های متخلف اعلام نمی شود، گفت: احكام صادر شده پس از حكم تجدید نظر در تعزیرات، قابل طرح شكایت در دیوان عدالت اداری است و چون این فرایند زمان بر و طولانی است از بیان اسامی این شركتها معذور هستیم.
وی درباره تكرار تخلفات و بازدارندگی قوانین اظهار داشت: متاسفانه شاهد تكرار تخلف هستیم البته تعزیرات مجری قانون است و نهادها و مراجع دیگر خصوصا مجلس شورای اسلامی باید اثربخشی قانون را بررسی كند.
اسفنانی تصریح كرد: برخی از قوانین نیاز به اصلاح دارد اما در 24 سال گذشته به جز قانون نظام صنفی و قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز كه در حال اصلاح مجدد است، بقیه قوانین اصلاح نشده است.
اجتمام *3229* 3063
۰ نفر