۱۰ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۰۷
کد خبر: 83153316
T T
۰ نفر
پيشگيري از مواد مخدر در مراكز يادگيري اجرا مي شود

ياسوج - ايرنا - دبير شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر كهگيلويه وبويراحمد گفت: برنامه آموزشي پيشگيري از مصرف سوء مواد مخدر در 16 مركز يادگيري محلي سوادآموزي اين استان اجرا مي شود.

به گزارش ايرنا، در مراكز محلي سواد اموزي بيش از 40 نوع مهارت به سوادآموزان ارائه مي شود.
در هر مركز يادگيري محلي حداقل 50 سوادآموز در سه دوره سوادآموزي، انتقال و تحكيم در كنار سواد پايه، مهارت‌ها را نيز فرا مي‌گيرند.
مراكز يادگيري محلي با هدف كمك به بهبود كيفيت زندگي مردم ،ايجاد فرصت برابر يادگيري ،آموزش مهارت‌ها و كاربردي كردن آنها در زندگي ايجاد مي‌شوند.
راه اندازي مراكز يادگيري محلي سوادآموزي از سال تحصيلي 94 در دستور كار نهضت سواداموزي قرار گرفته است .
سيد ناصر رضايي روز دوشنبه در نشست با مسئولان سواد اموزي استان در ياسوج اظهار داشت: در راستاي اجراي اين برنامه هر كلاس سوادآموزي 2ساعت آموزشهاي لازم در مورد آثار سوء مصرف مواد مخدر و راه هاي پيشگيري از ابتلا به اعتياد را فرا مي گيرد.
وي گفت: در اين طرح فعاليت درمان و حمايت اجتماعي براي آسيب ديدگان نيز اجرا مي شود.
معاون سواد آموزي آموزش و پرورش استان بيان كرد: طرح آشنايي سوادآموزان با آثار سوء مصرف مواد مخدر و پيشگيري از ابتلا به آن در مرحله نخست در 16مركز يادگيري محلي و با پوشش جمعيتي بيش از يك هزار و200 سوادآموز اجرا مي شود.
سيد حمدالله خواهش نيك گفت: اين فعاليت در 2 بخش توانمندسازي و آگاهي بخشي به آموزش دهندگان و اجراي طرح براي مراكز يادگيري محلي و كلاسهاي دوره انتقال و تحكيم و با مشاركت 10 مؤسسه و تشكل مردم نهاد انجام خواهد شد.
وي گفت: در مراحل بعد و براساس تفاهم نامه اين طرح براي كلاسها دوره سوادآموزي نيز اجرا مي شود.
خواهش نيك تصريح كرد: افراد تحت درمان در كمپهاي ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در فاصله سني 10تا 49 سال شناسايي و باسواد مي شوند.
براساس سرشماري سال 95 ميانگين باسوادي استان در جمعيت 10 تا 49 سال 92.7 دهم درصد است.
امسال پنج هزار و 655 نفر در سه دوره سوادآموزي زير پوشش فعاليت هاي سوادآموزي قرار مي گيرند.
براساس سرشماري سال 95 جمعيت بي سواد گروه سني 10 تا 49 سال استان 34 هزار و 106 نفر است كه 9 هزار و 205 نفر مرد و 24هزار و 901 نفر زن هستند.
در بين شهرستان ها نيز گچساران و بويراحمد با 96/6 و 93/8 بيشترين و كهگيلويه با 88/2 و لنده با 88/4 كمترين ميزان باسوادي را دارند.
7531/1662