۱۰ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۱۸
کد خبر: 83153543
T T
۰ نفر
ایرنا همراه با مخاطب و همگام با فناوری حركت می كند

كرمان - ایرنا - مشاور استاندار كرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همراه با مخاطب و همگام با فناوری حركت می كند و این 2 ویژگی كمك كرده كه ایرنا بین سایر رسانه ها، شاخص باشد.

به گزارش ایرنا، عباس تقی زاده روز دوشنبه در دیدار با رئیس و كاركنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز كرمان افزود : ایرنا، تغییر زیست بوم رسانه ای را به درستی شناخته و در سایت این رسانه مشاركت شهروندان به خوبی قابل مشاهده است.
وی با اشاره به اینكه مردم در حال حاضر در زیست بوم جدید رسانه ای زندگی می كنند تاكید كرد: مخاطبان و خوانندگان دیروز به تولیدكنندگان امروز تبدیل شده اند و پدیده شهروند خبرنگاری در حال ترویج است.
تقی زاده ادامه داد: رسانه های اجتماعی و پدیده شهروند خبرنگاری به اطلاع رسانی صحیح كمك می كند و فناوری های جدید نیز ابزاری برای توسعه شهروندنگاری است.
مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری كرمان با اشاره به اینكه فناوری های نوین و فضای مجازی تهدید محسوب نمی شود ادامه داد: به شرط آنكه رسانه ها نیز از فناوری ها استفاده كرده و به فضای جدید نقل مكان كنند.
تقی زاده گفت: در فضای جدید ما باید به سمت مخاطب حركت كنیم و ایرنا این كار را انجام داده است.
وی تصریح كرد: زمانی مخاطب می بیند یك رسانه صدای او را می شنود، اعتماد اجتماعی ایجاد می شود و زمانی كه خبرگزاری جمهوری اسلامی این كار را انجام می دهد، در حقیقت جلب اعتماد مردم به دولت و نظام حاصل می شود.
مشاور استاندار كرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: خبرگزاری ایرنا، ارتباط تعاملی و چند سویه را شكل داده و درك این شرایط و توجه به پدیده های اخیر نوید بخش آینده موفق برای ایرنا است و این خبرگزاری در حال حاضر نیز رسانه مرجع و معتبری محسوب می شود.
وی با اشاره به اینكه خبرگزاری جمهوری اسلامی، پشتوانه و مایه دلگرمی روابط عمومی دستگاه های اجرایی و مردم است گفت: با هر نگاهی به توسعه و پیشرفت، نمی توانیم رسانه را حذف كنیم و از آنجا كه ایرنا یك رسانه دولتی است.
مشاور رسانه ای استاندار كرمان ادامه داد: تمام روابط عمومی ها به این خبرگزاری جمهوری اسلامی و سایر رسانه ها نیاز دارند و اگر رسانه ها نباشند، كار ناقص است.
وی از استاندار كرمان به عنوان شخصیتی دانشگاهی یاد كرد و ادامه داد: مدیریت جدید استان بر روی جریان اطلاع رسانی دقیق، كامل و به دور از اطلاعات ناقص و نگاه های غیر حرفه ای تاكید ویژه دارد.
مشاور استاندار كرمان در امور رسانه و روابط عمومی اظهار داشت: روابط عمومی نباید خود را به یك خبرگزاری و رسانه تبدیل كند و باید نقش تسهیلگری در ارتباطات و اطلاع رسانی را ایفا كند.
وی گفت: البته روابط عمومی ها باید اطلاع رسانی كرده و در كنار آن مسیر را برای رسانه ها باز كنند زیرا رسانه ها مطالبات مردمی را پیگیری می كنند و روابط عمومی استانداری كرمان تلاش می كند تا از ظرفیت های خود برای ایجاد ارتباط استفاده كند.
به گفته تقی زاده در حال حاضر با مطالب شبه خبر و اخبار جعلی روبرو هستیم كه موجب سردرگمی مخاطبان شده اما رسانه ای مانند ایرنا، مرجعی برای دولت و مردم است زیرا اخبار صحیح را در اسرع وقت به صورت صحیح و كامل در اختیار مردم قرار می دهد.
وی افزود: اینكه مردم صحت اخبار را از خبرگزاری جمهوری اسلامی می جویند، یك ارزش است كه حاصل تلاش های خانواده ایرنا است.
مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری كرمان ادامه داد: روابط عمومی دستگاه های اجرایی نیز خانواده ایرنا هستند و باید این ارتباط را درك كرده و در كمترین زمان اخبار لازم را در اختیار ایرنا و سایر رسانه ها قرار دهند.
وی گفت: روابط عمومی ها نباید به اطلاعات و اخبار به عنوان كالایی كه بخواهند آن را انبار كنند یا به عنوان یك ابزار قدرت نگاه كنند، بلكه وظیفه داریم اطلاعات را به اشتراك بگذاریم زیرا فضا تغییر كرده است.
مشاور استاندار كرمان در امور رسانه و روابط عمومی اظهار داشت: در ایرنا به شكل متوازن همه مطالب وجود دارد و این خبرگزاری با وجود دولتی بودن، بسیاری از مشكلات و نارسایی ها را مطرح می كند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز كرمان در این دیدار با اشاره به اینكه نگاه مدیریت جدید روابط عمومی استانداری كرمان رسانه ای است ادامه داد : این نوع رویكرد رسانه های استان كرمان را تقویت می كند.
بهنام احمدی افزود : بی شك در دوره جدید مدیریت استان با رویكرد علمی و دانشگاهی مدیران استان، انتظار می رود كه ارتباط بیشتری با رسانه ها برقرار شود.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان كرمان با تاكید بر اینكه جامعه امروز نیاز به نشاط و امید دارد، گفت: اگر جامعه این شاخصه های مهم را نداشته باشد از پویایی لازم برخوردار نخواهد بود.
وی ادامه داد: ابزار تحقق نشاط و امید در جامعه، رسانه ها و روابط عمومی ها هستند و در پرتوی تعامل این 2 عنصر ارتباطی ، می توان جامعه پرنشاط تری را محقق كرد تا توسعه به شكل مطلوب تری رخ دهد.
3029/7440/ 5054