۱۱ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۳۴
کد خبر: 83155073
T T
۰ نفر
عمليات اجرايي ساخت شهرك علم و نوآوري در مشهد آغاز شد

مشهد- ايرنا- عمليات اجرايي ساخت شهرك علم و نوآوري عالم آل محمد(ص) روز سه شنبه طي مراسمي با حضور توليت آستان قدس رضوي و جمعي از مسئولان خراسان رضوي در مشهد آغاز شد.

معاون علمي آستان قدس رضوي در حاشيه اين مراسم به خبرنگار ايرنا گفت: شهرك علم و نوآوري عالم آل محمد(ص) پس از سه سال كار مطالعاتي به همت اين آستان در محوطه اي 500 هكتاري واقع در منطقه سيدي مشهد بنا مي ‌شود.
محمدمهدي نژادنوري افزود: ساخت اين شهرك در سه قالب مرحله طراحي شده كه مرحله نخست آن در زميني 100 هكتاري مجوز ساخت گرفته و در طرح شهري مشهد نيز گنجانده شده است. بر اساس برنامه ريزي مرحله نخست اين طرح ظرف سه سال بهره برداري شود.
وي ادامه داد: مرحله دوم اين شهرك 200 هكتار است كه طراحيهاي آن انجام مي شود و مرحله سوم نيز 200 هكتار مساحت دارد. پيش بيني شده اين شهرك ظرف 10 تا 15 سال تكميل شود.
معاون علمي آستان قدس رضوي به هزينه ساخت شهرك علم و نوآوري نيز اشاره و بيان كرد: با توجه به اينكه قرار نيست كل اين شهرك را آستان قدس رضوي بسازد، ديگر سرمايه گذاران نيز به آن ورود مي كنند. بر اين اساس در گام نخست براي محوطه سازي 100 هكتار آن به ازاي هر يك مترمربع دو ميليون و 500 هزار ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وي گفت: اعتبار اين شهرك با فروش يا واگذاري برخي موسساتي كه آستان قدس در مشهد دارد تامين مي شود.
نژادنوري به استقرار برخي واحدهاي علمي در اين شهرك اشاره و بيان كرد: پس از بهره برداري از اين شهرك علمي دانشگاهها، مراكز آموزش عالي، پژوهشگاهها، آزمايشگاهها، مدارس علميه، مراكز رشد و پارك علم و فناوري، مراكز توليد محدود و ناب، يك مركز داده ملي، نهادهاي ميانجي، نمايشگاه دائمي، هتل، مسجد و مراكز فرهنگي و هنري، اماكن مسكوني و خدمات شهري، مراكز توسعه سلامت و بيمارستاني در آن مستقر مي شوند.
وي همچنين گفت: آستان قدس رضوي در راستاي توسعه فرهنگ رضوي، تكريم زائر و رسيدگي به محرومان ماموريت دارد پيشرفتهاي علمي و اقتصاد دانش بنيان را در دستور كار خود قرار دهد. اين نهاد ظرفيتهايي دارد كه راكد مانده و در همين زمينه بنا داريم از اين فرصتها براي توسعه علمي كشوراستفاده كنيم.
8005/1858