۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۲۰
کد خبر: 83156450
T T
۰ نفر

ورود مهاجران غيرقانوني به اسپانيا ركورد زد

۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۲۰
کد خبر: 83156450
ورود مهاجران غيرقانوني به اسپانيا ركورد زد

مادريد - ايرنا - بر اساس آمار سازمان بين المللي مهاجرت ، در سال 2018 ، تعداد 57 هزار و 361 نفر مهاجر غير قانوني از راه دريا وارد اسپانيا شدند كه اين رقم بالاترين ميزان ورود غيرقانوني مهاجران به اسپانيا در سال هاي اخير به شمار مي رود.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا و به نقل از روزنامه ال پاييس ، اين رقم به مراتب بيشتر از شمار مهاجراني است كه از سال 2006 به اين كشور وارد شده اند.
سازمان بين المللي مهاجرت در گزارش خود مي افزايد ، در مجموع 769 مهاجر در راه غربي مديترانه براي رسيدن به اسپانيا جان باخته و يا ناپديد شده اند كه اين رقم به نسبت سالهاي گذشته افزايش يافته است.
در سالي كه گذشت ، روزانه تقريبا 160 نفر مهاجر غير قانوني از راه دريا خود را به اسپانيا رساندند.
به گفته سازمان بين المللي مهاجرت ، شمار مهاجراني كه سال گذشته وارد اسپانيا شدند ، تقريبا نيمي از شمار كل مهاجران غير قانوني كه از طريق مديترانه به كشورهاي اروپايي رسيدند را تشكيل مي‌ دهند . به طوري كه اسپانيا در حال حاضر به دروازه اصلي‌ ورود مهاجران غير قانوني كه از آفريقا مي‌ آيند تبديل گشته و به طور چشمگيري از كشورهايي نظير ايتاليا ، يونان ، قبرس و مالت سبقت گرفته است .
در همين پيوند ، سياست بندرهاي بسته مالت و ايتاليا ، افزون بر توافق بين اتحاديه اروپا و تركيه ، اسپانيا را به جذاب ترين و مناسب ترين مسير تبديل كرده هرچند كه امن ترين راه نيست .
اروپام *5*491** 1546