۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۳۷
کد خبر: 83156920
T T
۰ نفر
خبر ممانعت از ورود شفیعی كدكنی به دانشگاه صحت ندارد

تهران- ایرنا- دانشگاه تهران در واكنش به انتشار برخی اخبار در رسانه ها و فضای مجازی مبنی بر ایجاد ممنوعیت و محدودیت در ورود استاد شفیعی كدكنی به این دانشگاه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه تهران روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام كرد: اساساً از طرف نیروهای حراست و انتظامات دانشگاه هیچ‌گونه ممانعتی برای ورود این استاد برجسته به دانشگاه ایجاد نشده است. پرسنل انتظامات دانشگاه عموماً استاد را می‌شناسند و شأن و جایگاه ایشان را به‌خوبی می‌دانند و هرگز در خدمتگزاری به این استاد ممتاز و برجسته دانشگاه تهران كه برای یكایك كاركنان دانشگاه به نیكی و بزرگی شناخته شده است، كوتاهی نكرده و نخواهند كرد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: در روز سه‌شنبه 11 دی ماه در اطراف دانشگاه تجمعات و ناآرامی‌هایی وجود داشته كه به تبع آن نیروهای انتظامات دانشگاه تهران موظف بوده‌اند، ورود و خروج افراد را دقیق‌تر بررسی و كنترل كنند، از این‌رو به دلیل ازدحامی كه در ورودی‌های مختلف دانشگاه وجود داشته است، استاد شفیعی كدكنی احساس كرده‌اند كه امكان ورود وی به دانشگاه فراهم نیست و از ورود به دانشگاه صرف‌نظر كرده و به كتابفروشی‌های روبه‌‌روی دانشگاه برای انجام امور شخصی مراجعه كرده است.
از این‌رو تاكید می شود كه شأن و جایگاه این استاد ممتاز و فرهیخته برای همه دانشگاهیان شناخته شده است و همگان خود را موظف به حفظ این جایگاه می‌دانند. كاركنان دانشگاه تهران بر اساس وظایف شغلی و ذاتی خود موظف به رعایت ضوابط و مقررات اداری بوده و اینكه برخی خبرگزاری‌ها اظهار داشته‌اند كه «پادرمیانی رئیس دانشگاه نیز برای حل مشكل ورود به داخل دانشگاه كارساز نبوده است»، از اساس كذب است.
این گزارش می افزاید: دانشگاه تهران ادعای برخی خبرگزاری‌ها و شبكه‌های مجازی مبنی بر وقوع اتفاقاتی در مورد وی در بیرون از فضای دانشگاه را بررسی كرده و پیش از روشن شدن موضوع نمی‌تواند در این باره اظهارنظر كند.
**9491**1601**