۱۴ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 83158273
T T
۰ نفر

280 شاهرودی در حرم امام رضا(ع) خدمت می كنند

۱۴ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 83158273
280 شاهرودی در حرم امام رضا(ع) خدمت می كنند

شاهرود -ایرنا - مسوول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود گفت: امسال تعداد یكهزارو500تن از شهروندان شاهرودی در سامانه خادمیاران رضوی ثبت نام كرده اند كه از این تعداد 560 تن با تكمیل پرونده به آستان قدس معرفی و 280 تن موفق به خدمت در حرم شده اند.

به گزارش ایرنا،مرتضی احمدیان روز جمعه در حاشیه همایش خادمیاران رضوی شهرستان شاهرود كه در سالن اجتماعات البرز شرقی برگزار شد در گفت و گو با ایرنا افزود: اكنون 300 پرونده نیز تكمیل شده و آماده ارسال به آستان قدس است.
وی گفت : تعدادی از ثبت نام كنندگان مدارك خود را تكمیل نكرده اند ، درخواست می شود مدارك را هر چه زودتر تكمیل نمایند تا در فهرست حذف شده ها قرار نگیرند.
مسوول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود ادامه داد: هدف اصلی از اجرای این طرح خدمت به محرومین و نیازمندان در هر شهر است و خادمان می توانند در شهر های محل سكونت خود در اجرای این طرح مشاركت كنند و نیاز به حضور فیزیكی در آستان قدس ندارند.
وی با بیان اینكه 32 عرصه خدمت در این طرح تعریف شده،افزود: ثبت نام كنندگان نسبت به تخصص و توانمندی خود یكی از عرصه ها را انتخاب كرده و شروع به كار می كنند.
احمدیان تصریح كرد: در كانون های محلی خدماتی تعریف شده كه نیاز به تخصص ندارد و هر كس می تواند نسبت به توانمندی خود به محرومین محله و شهر خود كمك كند.
مسوول دفتر آستان قدس رضوی شاهرود افزود: 80 پزشك عمومی،تخصصی و فوق تخصصی؛20 وكیل؛20 مشاور و متخصص روانپزشك خانوادگی و تحصیلی در این سامانه ثبت نام كرده و اعلام آمادگی برای ارائه هر گونه خدمت به محرومین شهرستان كرده اند.
حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود هم گفت: امروزه خدمات گسترده ای از نظر كمی و كیفی با اجرای طرح خادمیاران و آستان قدس شاهد هستیم.
امینی با بیان اینكه خادمیاری مخصوص حرم امام رضا(ع) نیست،افزود: خادمیار در محل و شهر خود می تواند با نام مبارك امام رضا(ع) خدمت به محرومین را انجام داده و به بركت آن خادمیار باشد.
امینی انتصاب سیدرضا فاطمی امین به عنوان قائم مقام تولیت آستان مقدس را به همه شهروندان شاهرودی تبریك گفت.
طرح خادمیاری آستان قدس رضوی در قالب های فرهنگی،خدماتی،اقتصادی،پزشكی - درمانی،اجتماعی - آموزشی اجرا می شود.
1023/6167