مريم اكبري روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا به قابليت هاي بالقوه استان البرز در خودشكوفايي و راه اندازي استارت آپ ها اشاره كرد و افزود: با شناسايي نقاط قوت و فرصت هاي پيش روي كشاورزان و هدايت آنان مي توان به شكل گيري استارت آپ ها كمك كرد.
وي اظهار داشت: با توجه به شرايط كنوني حوزه كشاورزي، بحران آب و محيط زيست نيازمند رويكردهاي خلاقانه و استفاده از ظرفيت هاي استار آپي در سطح استان هستيم.
اكبري گفت: بخش كشاورزي نياز مبرم به بازاريابي، بازار رساني و ارائه محصولات كشاورزي به مصرف كننده با حذف واسطه ها دارد.
مدير هماهنگي ترويج كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي استان البرز اضافه كرد: با توجه به اينكه استان البرز به عنوان قطب علم و فناوري كشور مطرح است بنابر اين مي تواند به صورت پايلوت، استان پيشقراول براي شكل گيري و ظهور استارآپ هاي بخش كشاورزي به شمار رود.
وي افزود: نشست هاي متعددي پيرامون اين موضوع با مجري ملي پروژه كسب و كارهاي نوپاي وزارت جهاد كشاورزي برگزار شده است كه آموزش و تبيين مديران جهاد كشاورزي استان البرز درباره استارت آپ ها در مرحله اول و آموزش مروجان پهنه در مراحل بعدي از نتايج كاربردي اين نشست ها است.
اين مقام مسئول گفت: به همين منظور كارگاه هاي آموزشي كسب و كارهاي نوپا و آشنايي با استارت آپ هاي كشاورزي با حضور كارشناسان مروج مسئول پهنه هاي توليدي كشاورزي و كارشناسان ترويج كشاورزي استان در مركز آموزش عالي امام خميني (ره ) برگزار شده است.
اكبري افزود: در اين كارگاه هاي آموزشي كه با حضور 60 نفر از كارشناسان سازمان جهاد كشاورزي تشكيل شد، مدير خانه استارتاپ كرج به معرفي چيستي استارت آپ ها و اهميت شكل گيري كسب و كارهاي نوپا در حوزه كشاورزي پرداخت.
وي اضافه كرد: معرفي نمونه هاي استارتاپ موفق كشاورزي در ايران و جهان از ساير بخش هاي ارائه مدير خانه استارتاپ كرج بود.
استان البرز داراي 68 هزار هكتار اراضي زراعي و باغي است و با وجود داشتن سه دهم درصد از مساحت كشور در بسياري از توليدات گياهي و دامي داراي رتبه هاي برتر كشوري است.
6156/ 6155
كرج - ايرنا - مدير هماهنگي ترويج كشاورزي جهاد كشاورزي البرز گفت كه پرداختن به مقوله كسب و كار هاي نوپا، آموزش هاي كارآفريني در روستاها و استارتاپ هاي بخش كشاورزي از اولويت هاي اين حوزه است.