۱۶ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۵۰
کد خبر: 83160662
T T
۰ نفر
بیش از 275 هزار تن كالا  از پایانه مرزی بیله سوار صادر شد

اردبیل - ایرنا - مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: بیش از 275 هزار تن كالا در 9 ماه امسال از پایانه مرزی بیله سوار به خارج از كشور صادر شده است.

به گزارش ایرنا ، علی رحمتی روز یكشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار افزود: در 9 ماه پارسال 129 هزار تن كالا از پایانه مرزی بیله سوار صادر شد كه این رقم در مدت مشابه امسال 112 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینكه این مقدار كالا توسط 12 هزار دستگاه كامیون از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده، اظهار داشت: بیش از 260 هزار تن كالا به وسیله 11 هزار و 576 دستگاه كامیون ایرانی ، 781 تن كالا توسط 35 دستگاه كامیون آذری و 14 هزار تن نیز توسط 616 دستگاه كامیون گرجی از مرز خارج شده است.
او عمده كالای صادر شده از این پایانه مرزی را كاشی، سیمان ،نئوپان، میلگرد ،پروفیل، سنگ ساختمانی و انواع شیشه ذكر كرد.
رحمتی گفت: امسال در این مدت همچنین از پایانه مرزی بیله سوار بیش از 18 هزار تن كالا توسط 888 كامیون وارد كشور شده است.
به گفته وی ، 84 درصد از این كالاها توسط كامیون های ایرانی و مابقی نیز بوسیله كامیون های آذری و كامیون سایر ملیت ها وارد كشور شده است.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اظهار داشت: عمده كالاهای وارداتی در این مدت به كشور از این پایانه مرزی انواع تخته ، پنبه دانه ، شیرین بیان ، گاو و الیاف مصنوعی می باشد.
وی بیان كرد: در 9 ماه سال جاری بیش از 233 هزار تن كالا توسط 9 هزار دستگاه كامیون بصورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده و بیش از 97 هزار تن كالا بوسیله چهار هزار دستگاه كامیون از این مرز ترانزیت خروجی شده است.
رحمتی عمده كالاهای ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه مرزی بیله سوار را گازوییل، بنزین، قیر، آب معدنی ،ام دی اف ، بیسكوییت ، فرش ، گچ و نمك ذكر كرد و افزود: 80 درصد این كالای ترانزیت شده توسط كامیون های ایرانی و 20 درصد مابقی نیز توسط كامیون های آذری و تركی جابجا شده است.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از افتتاح فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار با حضور رییس جمهوری خبر داد و گفت: مشكل و مانعی در واردات و صادرات كالا در پایانه مرزی بیله سوار وجود ندارد و جابجایی كالا بصورت شبانه روزی روان و عادی است.
پایانه مرزی بیله سوار به مساحت 12 هكتار از سال 75 توسط سازمان راهداری در شهرستان بیله سوار ایجاد شده است. این پایانه جزو 24 پایانه مرزی كشور و یكی از 2 پایانه مرزی فعال با كشور جمهوری آذربایجان و كشورهای حوزه قفقاز جنوبی و مركزی است.
شهرستان بیله سوار در 165 كیلومتری شمال اردبیل در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد، تنها گمرك فعال استان در این شهرستان واقع است.
6130/6016