۱۷ دی ۱۳۹۷، ۸:۲۰
کد خبر: 83161260
T T
۰ نفر
2 زنداني محكوم به قصاص در اروميه از چوبه دار رهايي يافتند

اروميه - ايرنا - مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي آذربايجان غربي گفت: 2 نفر از زندانيان محكوم به قصاص نفس در زندان مركزي اروميه با كسب رضايت از اولياي دم، از اعدام رهايي يافتند.

حمزه عليخاني بروجني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين زندانيان به نام هاي 'چ – الف' و 'پ – پ' به جرم قتل عمد به ترتيب طي 10 و پنج سال گذشته در زندان مركزي اروميه منتظر اجراي حكم اعدام بودند.
وي اضافه كرد: با پيگيري مددكاران زندان و حضور مستمر در منزل اولياي دم، سرانجام خانواده 2 مقتول با تاسي به آموزه هاي اسلامي از شكايت خود صرف نظر كردند.
وي بيان كرد: گذشت و بخشش، رضايت خداوند را در پي دارد و به تبعيت از اين خصلت حسنه در قانون جزايي كشور به عطوفت اسلامي توجه ويژه شده است و در مناسبت هاي مختلف محكومان نادم از گناه به پيشنهاد رييس قوه قضاييه و موافقت رهبر معظم انقلاب از نعمت آزادي بهره مند مي شوند.
به گزارش ايرنا، قصاص يكي از احكام كيفري در اسلام است كه قرآن آن را مايه حيات جامعه مي داند.
تشريع حكم قصاص براي جلوگيري از انتقام هاي كور و دور از عدالت و جلوگيري از جرات يافتن جنايتكاران در قتل يا ضرب و جرح شهروندان وضع شده است؛ البته در آموزه هاي اسلامي توصيه زيادي به عفو و گذشت نيز وجود دارد.
8137/7129