اختصاص سهم 50درصدی به شهرداری ها ازمحل مالیات برارزش افزوده

تهران- ایرنا- رییس كمیسیون مشترك درآمد پایدار شهری مجلس از حضور شهردار و رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز دوشنبه كمیسیون خبر داد و گفت: تشكیل كمیته‌ای برای باز زنده‌سازی قانون نوسازی و اختصاص سهم 50 درصدی به شهرداری‌‎ها از محل مالیات بر ارزش افزوده به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، پروانه مافی با اشاره به جلسه امروز- دوشنبه- كمیسیون مشترك درآمد پایدار شهری با حضور پیروز حناچی شهردار و محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، افزود: در این نشست موضوعات مهمی از جمله لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها بحث شد و این ششمین جلسه كمیسیون با همین دستور كار بود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان كرد: در این نشست مواد 5، 9 و 11 لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌‎ها مورد بررسی قرار گرفت و شهردار، رئیس شورای شهر و اعضای شورای عالی استان‌‎ها بعلاوه مسئولان وزارتخانه‌ها دیوان محاسبات و مركز پژوهش‌های مجلس در نشست حضور داشتند.
مافی ادامه داد: همچنین یكی از اصحاب اندیشه حوزه اقتصاد مالی شهرداری‌ها ارائه‌ای در خصوص ماده 5 این قانون داشت كه مورد توجه اعضای كمیسیون قرار گرفت و نهایتا مقرر شد كارگروهی تخصصی ذیل كمیسیون درآمد پایدار شهری به منظور تدوین قانون نوسازی و عمران شهری باز زنده‌سازی كند، چرا كه این قانون قدیمی نیازمند اصلاح جدید بود كه اگر نتایج لازم در این حوزه اخذ شود، منابع حاصل از مستغلات و املاك سهمی بیش از 30 درصد از درآمد‌ها در این حوزه را به سبد شهرداری‌ها خواهد آورد.

** امكان اخذ عوارض از معابر و توقف‌های حاشیه خیابان تصویب شد
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یادآور شد: همچنین موضوع مالیات بر ارزش افزوده با حضور رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت كه سهم 50 درصدی شهرداری‌ها مورد نظر اعضا بود كه با اجرای این مهم درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌‎ها دچار تحول اساسی خواهد شد.
این نماینده مردم ادامه داد: مطلب دیگری كه شب گذشته در جلسه مطرح شد امكان اخذ عوارض از معابر و توقف‌های حاشیه خیابان‌ها بود كه بر این اساس اختیار میزان و نحوه اعمال این عوارض به مدیریت‌‎های محلی یعنی شوراها و شهرداری‌‎ها واگذار شد.
رئیس كمیسیون درآمد پایدار شهری مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: برای تمامی این موارد در قانون بودجه پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفت تا ردیف های لازم آن در لایحه بودجه سال 98 گنجانده شود.
سیام*3061*1535
۰ نفر