۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۲۶
کد خبر: 83162305
T T
۰ نفر
امنیت واحدهای صنفی با 'مركز هشدار الكترونیكی' برقرار می شود

تهران-ایرنا- فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: امنیت واحدهای صنفی با بهره گیری از 'مركز هشدار الكترونیك' (مها) پلیس پایتخت برقرار می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار 'حسین رحیمی' با اشاره به اینكه در دو سال گذشته از واحدهای صنفی مشترك با مركز هشدار الكترونیك (مها) پلیس پایتخت، هیچگونه سرقتی انجام نشده، افزود: امیدواریم در روزهای آینده واحدهای صنفی بیشتری، عضو این مركز شوند.
وی با بیان اینكه تاكنون بیش از چهار هزار و 500 واحدهای صنفی و تجاری به ویژه از صنف طلافروشی ها و صرافی های سطح شهر تهران، عضو این سامانه شده اند، گفت: اقدامات تكمیلی برای عضویت بیشتر واحدهای صنفی با این مركز در حال انجام است.
سردار رحیمی با اشاره به این كه در دو سال گذشته به هیچ عنوان از مشتركان این سامانه سرقت نشده است، اظهار داشت: امیدواریم در روزهای آتی واحدهای صنفی بیشتری عضو این سامانه شوند.
رئیس پلیس پایتخت، با تاكید بر این مطلب كه مركز هشدار الكترونیك (مها) پلیس پایتخت، نقشی موثر در ایجاد امنیت و پیشگیری از وقوع سرقت از واحدهای صنفی شهر تهران خصوصا طلافروشی ها، صرافی ها و مراكز تجاری دارد تصریح كرد: به عنوان نمونه، چندی پیش یكی از واحدهای صنفی كه مورد دستبرد قرار گرفته بود، ماموران انتظامی مستقر در آن محدوده موفق شدند با هشدار به موقع این مركز در محل حضور یافته و سارقان را دستگیر كنند.
سردار رحیمی، در خصوص نحوه عملكرد مركز هشدار الكترونیك پلیس پایتخت گفت: عملكرد این مركز به گونه ای است كه با حضور سارق، بلافاصله هشدار الكترونیكی به نزدیك ترین واحد گشت انتظامی مستقر در محل اعلام شده و پلیس می تواند در كمترین زمان ممكن در محل وقوع سرقت حضور یابد.
وی با دعوت از شهروندان برای اشتراك با مركز هشدارهای الكترونیك پلیس پایتخت، گفت: مالكان واحدهای صنفی و شهروندان به منظور بهره برداری هرچه بیشتر از خدمات انتظامی با عضویت در این مركز، می توانند امكان وقوع هرگونه سرقت و دستبرد به محل سكونت و واحد صنفی خود را كاهش دهند.
تهرام/ 3036//1348