۱۸ دی ۱۳۹۷، ۸:۳۲
کد خبر: 83162712
T T
۰ نفر
نیروی زمینی ارتش هجومی و واكنش سریع شده است

تهران- ایرنا - فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یگان های نیروی زمینی ارتش (نزاجا) متحول و به یگان های «متحرك هجومی» و «واكنش سریع» تبدیل شده است.

امیر سرتیپ «كیومرث حیدری» در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا اظهارداشت: نیروی زمینی ارتش در سال های اخیر در راستای اوامر فرمانده معظم كل قوا تحول عمیقی در یگان های خود ایجاد كرده است.
وی افزود: با تدابیر فرمانده معظم كل قوا این نیرو از یگان های سنتی عبور كرد و امروز یگان های متحرك هجومی و واكنش سریع تركیب یگان های آن را تشكیل می دهند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش توضیح داد: این یگان ها از یگان های تكاوری ارتش كه در گذشته فعالیت می كردند، كارآمد تر و دارای قابلیت های عملیاتی بیشتری هستند.
امیر حیدری تشكیل این یگان ها را امری بی سابقه و چشمگیر توصیف كرد و گفت: تشكیل یگان های متحرك هجومی و واكنش سریع به خوبی توانست كارآمدی و بازدهی نیروی زمینی ارتش را افزایش دهد.
وی تصریح كرد: در ابتدای روند تحول در نزاجا هستیم و باید دائما تلاش كنیم تا به تكامل ایده آل و مورد نظر فرمانده معظم كل قوا برسیم.
به گزارش ایرنا، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته تشكیل یگان های واكنش سریع به منظور مقابله با تهدیدات جدید و جنگ های نیابتی را در دستور كار خود قرار داد و از تجهیزات و تسلیحات جدید خود به منظور استفاده این یگان ها رونمایی كرد.
امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چندی پیش اعلام كرد: در حوزه رزم زمینی، تجهیز یگان‌های واكنش سریع مدنظر است و نیروهای زمینی به سلاح‌های تك تیرانداز و مسلسل و تجهیزات مراقبتی مدرن مجهز می‌شوند.
سیام*9612**1336
۰ نفر