۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۴۳
کد خبر: 83163751
T T
۰ نفر
وزیر خارجه اردن خواستار خروج اسرائیل از بلندی های جولان شد

تهران- ایرنا- ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در نشست خبری مشترك با مایك پمپئو همتای آمریكایی خود گفت: جولان متعلق به سوریه و یك منطقه اشغالی است و از اسرائیل می خواهیم از این منطقه خارج شود.

به گزارش شبكه خبری اسكای نیوز، پمپئو امروز (سه شنبه) در امان با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و در یك نشست خبری مشترك شركت كرده و دو طرف درباره برخی مسائل مربوط به خاورمیانه توضیحاتی دادند.
وزیر خارجه اردن درباره سوریه گفت؛ حل بحران سوریه هدف راهبردی كشورش است. جولان متعلق به سوریه و یك منطقه اشغالی است و از اسرائیل می خواهد كه از این منطقه عقب نشینی كند.
مایك پمپئو نیز در این نشست بار دیگر با تكرار ادعاهای ضد ایرانی خود مدعی شد كه خروج آمریكا از سوریه، در مقابله با ایران یا هر گروه دیگری كه منطقه را تهدید كند، هیچ تأثیری ندارد.
وزیر امور خارجه آمریكا در سفر هشت روزه خود به خاورمیانه تلاش دارد سیاست های منطقه‌ای جدید واشنگتن را تبیین و توجیه كرده و یار گیری كند.
پمپئو در این سفر دوره ای، نخست وارد اردن شد و سپس به مصر و كشورهای حاشیه خلیج فارس شامل بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عربستان سعودی، عمان و كویت می‌رود.
ترامپ ماه گذشته میلادی به طور غیرمنتظره اعلام كرد كه واشنگتن دو هزار نیروی آمریكایی را از سوریه خارج می كند. مقام های آمریكایی در توجیه این تصمیم اعلام كردند كه گروه تروریستی داعش در سوریه شكست خورده است.
تصمیم یكجانبه ترامپ در خروج نیروهای آمریكایی از سوریه با مخالفت های بسیاری همراه شد به طوری كه «جیمز متیس» وزیر دفاع ایالات متحده و «برت مك گورك» نماینده آمریكا در ائتلاف ضد داعش از سمت خود استعفا كردند.
شبس**خاورم**9329**1859
۰ نفر