۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۱۱
کد خبر: 83165152
T T
۰ نفر
49 ميليارد ريال وام اشتغال به نيازمندان مياندوآب پرداخت شد

مهاباد - ايرنا - مدير كميته امداد امام خميني (ره) مياندوآب گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 49 ميليارد و 330 ميليون ريال تسهيلات اشتغال به 239 مددجوي زيرپوشش در اين شهرستان پرداخت شده است.

رسول بخشي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از اين ميزان تسهيلات، 36 ميليارد و 730 ميليون ريال در قالب تسهيلات بانكي به 194 نفر و چهار ميليارد و 270 ميليون ريال نيز در قالب تسهيلات امداد به 26 مددجو پرداخت شده است.
وي بيان كرد: همچنين از اين اعتبار هشت ميليارد و 330 ميليون ريال مربوط به طرح اشتغال پايدار بوده كه به 19 نفر پرداخت شده است.
بخشي با بيان اينكه اين تسهيلات در زمينه دامپروري، زنبورداري، قاليبافي، آرايشگري، گلدوزي و خياطي به متقاضيان پرداخت شده است، افزود: در اين زمينه 322 دوره آموزشي كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت نيز براي متقاضيان برگزار شده و 2 هزار و 400 مورد بازديد و نظارت نيز بر اجراي اين طرح ها صورت گرفته است.
وي با بيان اينكه هم اكنون 2 هزار و 239 طرح توسط مددجويان در اين شهرستان در حال اجراست، بيان كرد: حمايت برنامه ريزي شده هدفمند و زماندار از نيازمندان و ترويج فرهنگ كار بين افراد و خانواده هاي تحت پوشش با اولويت ايجاد اشتغال براي افراد مستعد و واجد شرايط در راستاي اقتصاد مقاومتي با رويكرد ايجاد مشاغل پايدار از برنامه هاي مهم اين نهاد در امر اشتغال مددجويان است.
وي گفت: همچنين امسال به 42 نوعروس به ارزش يك ميليارد و 30 ميليون ريال جهيزيه و به 6 داماد نيز به مبلغ 60 ميليون ريال هديه اهدا شده است.
بخشي با اشاره به توزيع 55 دستگاه بخاري گازي به ارزش 250 ميليون ريال از محل منابع امدادي بين مددجويان بيان كرد: امسال 65 مورد بازسازي منازل مددجويان با صرف يك ميليارد و 920 ميليون ريال نيز در اين شهرستان انجام گرفته است.
وي افزود: امسال همچنين هفت باب مسكن نيز با اعتبار 2 ميليارد و 384 ميليون ريال در مناطق شهري و روستايي نيز ساخته شده است كه خيران يك ميليارد ريال از هزينه هاي احداث آن را تقبل كردند.
وي گفت: براي اخذ انشعاب آب، برق و گاز نيز براي 45 خانوار به طور رايگان اقدام شده است. 
به گزارش ايرنا، حدود سه هزار و 577 خانوار با جمعيتي بالغ بر 10 هزار و 800 نفر زير پوشش كميته امداد امام خميني (ره) مياندوآب هستند.
هدف كميته امداد امام خميني (ره) از پرداخت تسهيلات اشتغالزا، استقلال اقتصادي و خودكفايي محرومان و نيازمندان جامعه است تا آنان با خودكفايي از چرخه حمايتي اين نهاد خارج شوند.
9871/6185/7129