۲۰ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۰۶
کد خبر: 83165540
T T
۰ نفر
یك مسئول: بانكها پرداخت وام ازدواج را تسهیل كنند

مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: با توجه به اینكه هم اكنون 15 هزار و 521 متقاضی در استان در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند پرداخت این وام نیازمند تسهیلگیری بیشتر از سوی بانكهای عامل است.

حسن عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع 802 هزار و 268 فقره وام اعطایی ازدواج در كشور طی 9 ماه گذشته سهم خراسان رضوی 7.5 درصد بوده لذا تسهیلگری بیشتر از سوی مجموعه 29 بانك و موسسه مالی عامل برای پوشش جمعیت قابل توجه در صف انتظار ضروری است.
وی ادامه داد: ظرف 9 ماه گذشته امسال 71 هزار و 643 فقره وام ازدواج 150 میلیون ریالی به متقاضیان در خراسان رضوی پرداخت شد كه بیانگر پوشش 82 درصدی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به نسبت كل درخواستها در استان است.
مسئول پیگیری دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان رضوی گفت: رصد وضعیت اعطای وامهای ازدواج، ارائه راهكار و كمك به راهبری و جلب مشاركت بیشتر و‌ هماهنگی بهتر مجموعه بانك ها و موسسات استان از طریق كمیسیون هماهنگی بانكها به منظور بهره گیری حداكثری ظرفیتهای قانونی در بودجه 97 جزو وظایف ستادی این اداره كل است.
وی افزود: هم اینك نزدیك به 150 هزار نفر متقاضی وام در سطح كشور در فرآیندهای مختلف تعیین نوبت در شعبه، پذیرش و تكمیل مدارك هستند كه خرسان رضوی سهم 10 درصدی در این آمار دارد.
عزیزی ادامه داد: میانگین پوشش وام دهی در سطح كشور طی این مدت 84 درصد است و با وجود تلاشهای انجام شده هنوز خراسان رضوی دو درصد با میانگین ملی در پرداخت وام ازدواج فاصله دارد.
خراسان رضوی با 6.4 میلیون نفر جمعیت، دو میلیون و شش هزار و569 نفر جوان در بازه سنی 18 تا 35 دارد. از این تعداد 670 هزار نفر در آستانه ازدواج قرار دارند.
3221/1858